Wednesday, May 31, 2006

Soundtrack θερινής νυκτός

το φορτωμένο πρόγραμμα των 2 τελευταίων ημερών καθώς και το έκτακτο θέμα των ακατανόμαστων δεν μου έδωσε την ευκαιρία να αναφερθώ στο σημαδιακό γεγονός του προηγούμενου σαβ/κου, που δεν είναι άλλο από την επίσημη για μένα έναρξη του καλοκαιριού.

πώς ορίζω το πότε ξεκινάει το καλοκαίρι; μα (όπως και κάθε χρόνο) από το πρώτο πάρτυ στην πατρίδα μου, με την παλιά παρέα, με την παλιά μουσική και να γυρνάμε σπίτι μόνο όταν βλέπουμε από την παραλιακή τον ήλιο να ανατέλλει... μεγαλειώδης στιγμή, που στιγμάτιζει κάθε μου καλοκαίρι.

δεν μπορώ να θυμηθώ το πρώτο μου καλοκαίρι, αλλά θυμάμαι το τελευταίο αληθινό μου: αυτό μετά τις πανελλήνιες. όλα τα μετέπειτα δηλητηριάζονται από την εξεταστική του σεπτέμβρη, το τρέξιμο για δουλειά και (το χειρότερο) την χαμένη αθωότητα. εκείνο ήταν χωρίς καμμία υποχρέωση, γεμάτο ενθουσιασμό για την μεταβατικότητα στην ζωή μας και ξεκίνησε με ένα μεγαλειώδες beach party με φωτιές στην άμμο, ποτά και μουσική.

όπως και να έχει, τα καλοκαίρια όλα τα θυμάμαι ως μουσική. κάθε στιγμή, κάθε φιλί, κάθε εκδρομή, κάθε μεθύσι, κάθε αστείο έχει κι ένα μικρό soundtrack. θυμήθηκα λοιπόν κάποιους από τους μικρούς καλοκαιρινούς μου ύμνους και τί σημαίνουν αυτοί για μένα:

* Bryan Adams - Summer of '69
μπορεί ο τρισάθλιος Bryan Adams να μην χάνει ευκαιρία να εξευτελίζει το κομμάτι αυτό, τονίζοντας ότι αναφέρεται στην γνωστή στάση που την κάνει συχνά, (να προστατεύσουμε λίγο και το πρότυπο του γαμίκουλα ροκά ε;) το τραγούδι αυτό συμπυκώνει όλη την εφηβηκή τρέλα σε ένα μνημιώδες riff-άκι, κάποιας παλιάς κιθάρας που αγοράστηκε από νεανικό ενθουσιασμό, όπως είχα κάνει κι εγώ κάποτε.

* Metallica - Whiskey in the Jar
τρομερή διασκευή (της διασκευής) του γνωστού ιρλανδέζικου drinking tune, ένα must για κάθε καλοκαιρινό πάρτυ

* Depeche Mode - Enjoy the Silence
το πασίγνωστο κομματάκι κοσμεί κάθε ρομαντικό καλοκαιρινό βραδάκι

* Cutting Crew - I just died in your arms tonight
άλλο ένα αγαπημένο κομματάκι, μου θυμίζει μία υπέροχη βραδυνή βόλτα με την (τότε) κοπέλα μου στην παραλιακή

* The Cure - The Same Deep Water As You
απόλυτη καλοκαιρινή μελαγχολία

* John Farnham - You are the voice
το πρωτότυπο του "ρίξε κόκκινο στην νύχτα". ίδια θεματολογία με το ελληνικό, με κύριο θέμα το "από όσα έχω ζήσει, ζητάω πιο πολλά"

* Manowar - Return of the Warlord
αξέχαστος ύμνος για τις βόλτες της παλιοπαρέας με τα μηχανάκια.

* Iron Maiden - 2 minutes to midnight
παρέα, μπύρες, μακριά μαλλία, το παλιό μας μπαράκι, 2 λεπτά πριν τα μεσάνυχτα

* Apoptygma Berzerk - Half Asleep
ξέφρενα dance parties, με ένα ιλλιγειώδες electro ρυθμό πνιγμένο στο αλκοόλ και ερωτικές ουσίες

* System of a Down - Lost in Hollywood
πρόσφατη προσθήκη στη λίστα μου. γυρνώντας σπίτι χαράματα με το αμάξι, ζαλισμένος, διασχίζοντας την παραλιακή, παρατηρώντας όλη την "πανίδα" της νύχτας και κάνοντας τους τελευταίους προβληματισμούς της ημέρας.

* Moby - 18
φτάνω σπίτι, είμαι ξαπλωμένος, μεθυσμένος, το ταβάνι σβουρίζει απο πάνω μου, κάνω τις τελευταίες σκέψεις της ημέρας, τόσο αδόμητες που αγγίζουν το σουρεάλ, ενώ στα αυτιά μου ακούγεται αυτή η λιτή και θεία μελωδία μέχρι να βυθιστώ στον ύπνο του τελευταίου αληθινού καλοκαιριού μου. τότε ήμουν 18.

8 comments:

Optimus said...

Nice post. Πραγματικά γουστάρω όταν ξανακούω ένα παλιό soundtrack να μου θυμίζει άλλες στιγμές. Αν θυμάμαι και πολλές από αυτές..

Nice list of songs. Ότι δεν έχω κατεβάζω :)

Loreley-lucyluce said...

Καλημέρα!
Πολύ ωραίο αυτό το post, με έβαλε σε καλοκαιρινό mood!
Η επιλογή της μουσικής καταπληκτική, κάποια βέβαια πιο αγαπημένα από άλλα, όπως cure, moby, depeche mode, cutting crew...
Τώρα που μού τους θύμισες τους τελευταίους, θα ψάξω να βρω το clip να το βάλω στο blog.
:-)))

Stormrider said...

χαίρομαι που αισθανόμαστε το ίδιο, προτείνετε μου κι εσείς τα δικά σας καλοκαιρινά τραγούδια!

nygeion said...

Προτείνω Pretty Maids - Please don't leave me...
Απόλυτο καλοκαιρινό hitάκι...

rockordie said...

Μην με παραξηγήσεις αλλά χωρίς CD Led Zeppelin δεν μπορώ να πάω πουθενά το καλοκαίρι.
Επίσης, ενώ δεν αντέχω posers το καλοκαίρι ανετότατα ακούω Warrant, Bon Jovi, Firehouse, Cinderella, Kingdom Come κτλ.

PS: Σιχαίνομαι μέχρι αηδίας την Ρέγγε(ς)

Anonymous said...

Very pretty site! Keep working. thnx!
»

Anonymous said...

I find some information here.

FreDDy said...

εγω παλι πιστευω οτι για καλοκαιρινο ανεμελο ακουσμα ειναι οτι πρεπει οι παλιοι καλοι Helloween!
ειναι ξεγνοιαστο χαρουμενο αισιοδοξο ...ε και διαολε ποιος απο την παλια γενια δεν εφαγε κολλημα με αυτους???
αλλες επιλογες θα ελεγα therapy? , και οτιδηποτε απο garage inc επειδη βγαζει παρτυ συναισθημα!
α!και πως ξεχασα!ΦΥΣΙΚΑ LIVE AΠΟ RAGE!( oxi rage against the machine ) !