Thursday, June 01, 2006

Υστερόγραφο για την μέρα κατά του καπνίσματος

"το τσιγάρο βλάπτει την υγεία...μπλαμπλα....θα πεθάνετε όλοι....μπλάμπλαμπλα....σκοτώνετε τους γύρω σας...μπλάμπλαμπλα....δεν θα μπορείτε να κάνετε παιδιά...μπλαμπλαμπλα"

με το 99% των παραπάνω συμφωνώ και τα θεωρώ απολύτως λογικά. είναι πάρα πολύ βλαβερή συνήθεια το κάπνισμα και πρέπει ο κόσμος να ενημερωθεί προκειμένου να το αποφεύγει. επομένως, είμαι υπέρ της ενημέρωσης, της γνώσης και τέλος της επιλογής. και είμαι κατά των "αντικαπνιστών".

εγώ καπνίζω 4-5 τσιγάρα την ημέρα με τον καφέ μου, συνήθεια που όχι μόνο την απολαμβάνω αλλά και βοηθάει να διατηρώ μία νοητική εγρήγορση όταν έχω βαρυ πρόγραμμα. στις δε διακοπές δεν καπνίζω πχ τις 2 βδομάδες που ήμουν Λευκάδα το Πάσχα ούτε έβαλα τσιγάρο στο στόμα μου, ούτε και μου έλειψε.

αλλά, τονίσει πάρα πολλές φορές ότι με ενοχλεί σε απίστευτο βαθμό η υποκρισία που έχουν οι λεγόμενοι "αντικαπνιστές". με το που ανάβω τσιγάρο, που κατα πάσα πιθανότητα δεν τους ενοχλεί καθόλου, αρχίζουν κι αφρίζουν γκαρίζουν κι ουρλιάζουν ρίχνοντας απίστευτα κυρήγματα για το πόσο δημόσιος κίνδυνος είμαι.... φυσικά, όλη αυτή η συμπεριφορά τους δεν έχει κάποιον συμβουλευτικό στόχο, αλλά αυτοπροβολή κι επίδειξη του "πόσο σωστός και γαμάτος είμαι".

από την άλλη, κατακρίνω καταστάσεις όπου άνθρωποι έχουν φτάσει στο σημείο να είναι δούλοι του τσιγάρου. όταν είμαστε για παράδειγμα σινεμά, δεν αντέχω κάποιο παιδί από την παρέα να μην παρακολουθεί το έργο και να γκρινιάζει δίπλα μου για το πότε θα γίνει διάλλειμα να καπνίσει. επίσης δεν αντέχω την φάση να έχω στο αμάξι μου κόσμο και να μην αντέχουν μία διαδρομή 10-15 λεπτών και να θέλουν να ανάψουν τσιγάρο. αυτό δεν είναι απλά πρόβλημα, είναι ΚΑΤΑΝΤΙΑ.

δεν θέτω ΚΑΝ θέμα για το να καταργηθεί το κάπνισμα στα νοσοκομεία, σχολεία κτλ νομίζω ότι είναι προφανές. όπως επίσης και σε άλλους κλειστούς δημόσιους χώρους. αλλά αυτό που δεν ανέχομαι, είναι η ολική απαγόρευση του, που ζητάνε κάποια καραγκιοζάκια: δηλαδή ενοχλεί κανέναν αν κάποιος καπνίζει στο δρόμο ή στην στάση του λεωφορείου;;;; ενοχλεί κανέναν αν σε κάποια ανοικτή καφετέρια καπνίζω;;;;

αυτό είναι η υποκρισία κι ο ψευτοκαθωσπρεπισμός που διέπει κομπλεξικές και ηλίθιες ομάδες ανθρώπων, που απλά επιδεινώνουν το πρόβλημα την γελοία συμπεριφορά τους.

22 comments:

Phantasmak said...

Εδώ θέλουν να το καταργήσουν σε όλους τους δημόσιους χώρους από το 2007. Το οποίο είναι μεγάλη αρχιδιά γιατί ούτως η άλλως σε όλα τα εστιατόρια έχει χώρους για καπνιστές και για μη καπνιστες και στις περισσοτερες αλυσιδες καφετεριων δεν επιτρεπεται. Αλλα στις pubs που ειναι το τελευταιο προπυργιο του καπνιστη εκεί γιατί; Γιατι τα αντικαπνιστικά λόμπυ έχουν υπολογίσιμη επιρροή στην κυβέρνηση, γι αυτό.

Για μένα είναι το τσιγάρο είναι απαραίτητο μαζί με τον καφέ ή με την τέταρτη μπύρα. Εδω δεν καπνίζω και πολύ γιατί και δε θέλω, και βγαίνω με άτομα που δεν καπνίζουν οπότε δεν μπαίνω στον πειρασμό, και έχει 5 λίρες (~8 ευρώ) το πακέτο. Αλλα καμια φορά θα μου τη βαρέσει και θέλω.

Δε χρειάζεται ν' ακούς τα "βλάπτει την υγεία" και "θα πάθεις καρκίνο". Σωστά αυτά αλλά πάντα λέμε ότι ούτε σε μας θα συμβεί, ή αν συμβεί θα συμβεί σε 40 χρόνια ("ο παππούς μου που καπνίζει δεν έχει πάθει τίποτα"). Γι αυτό ας αρχίσει κάποιος να ανησυχεί από κάτι που θα συμβεί πιο σύντομα, δηλαδή αν λαχανιάζει μετά από 5 λεπτά τρέξιμο ή αν ανεβεί 10 σκαλιά...

Σπιτόγατος said...

Πρωτίστως θέλω να σου πω ότι δεν είναι σωστό να ομαδοποιείς. Στους ανθρώπους δεν είναι σωστό να βάζουμε ταμπέλες και να τους κλείνουμε σε πλαίσια.
Δεύτερον, θέλω να καταθέσω τη δική μου εμπειρία σχετικά με το καπνισμα.
Έχω περάσει και από τις δύο πλευρές. Και από αυτή των καπνιστών και από αυτή των μη καπνιστών έως και αντικαπνιστών. Κάπνιζα φανατικά και πολυ μέχρι που ξεκίνησα χημειοθεραπείες πριν από επτά μήνες. (Τώρα είμαι εντελώς καλά.)
Πλέον έχω περάσει στην αντίπερα όχθη, αυτή των αντικαπνιστών. Όχι από κόμπλεξ ή από διάθεση επίδειξης. Αλλά επειδή διαπίστωσα από αυτή την εμπειρία ότι ο φασισμός των καπνιζόντων μειώνει το επίπεδο της ποιότητας ζωής μου. Για ένα μεγάλο διάστημα και ενώ έκανα τις θεραπείες δε μπορούσα να βγω καθόλου από το σπίτι και να πάω κάπου για ποτό ή φαγητό. Ήταν απαγορευτικό. Χώροι μη καπνιζόντων δεν υπάρχουν σχεδόν πουθενά και όπου υπάρχουν τις περισσότερες φορές δε σέβονται την ανθρώπινη αξιοπρέπεια. Επίσης, ήταν χειμώνας και δε μπορούσα να κάθομαι σε εξωτερικούς χώρους στους οποίους, εννοείται, πως δεν ενοχλείται κανείς. Έπρεπε, λοιπόν, να καθίσω σπίτι και η κοινωνική μου δραστηριότητα να πάει περίπατο.
Πρέπει, επίσης, να σου επισημάνω ότι ακόμα και όταν ήμουν φανατικός καπνιστής (και κάπνιζα πολύ, όχι τα 5-6 τα δικά σου..) σεβόμουν απολύτως την ανάγκη των γύρω μου να αναπνέουν καθαρό αέρα. Επειδή εγώ έχω αποφασίσει να σαπίσω τους πνεύμονές μου και άλλα ζωτικά μου όργανα, δε φταίει κανένας άλλος να με ακολουθήσει χωρίς τη θέλησή του.
Επειδή, λοιπόν, το κάπνισμα είναι προσωπική επιλογή και επειδή το παθητικό κάπνισμα είναι περισσότερο βλαπτικό, καλό θα ήταν οι νόμοι να γίνουν αυστηρότεροι και να σταματήσουμε όλοι οι ελληναράδες να το παίζουμε θεριακλήδες και να επιδεικνύουμε τη μαγκιά μας εις βάρος της δημόσιας υγίας.
Αυτά.

Stormrider said...

@σπιτόγατος
"όλοι οι ελληναράδες να το παίζουμε θεριακλήδες και να επιδεικνύουμε..."
τώρα ποιός ομαδοποιεί;

σοβαρότατη παράλειψη μου ήταν ο διαχωρισμός που κάνω σε "μη-καπνιστές" και "αντικαπνιστές".
για τους πρώτους, (από απλούς πολίτες μέχρι άτομα με πρόβλημα) είναι απαραίτητο να ληφθούν τα μέτρα προστασίας που αναφέρω στο post.

για τους δεύτερους, που είναι από ποζεράδες ακτιβιστές μέχρι παρανοϊκά health freaks παραμένω στις θέσεις που ανέφερα στο post.

Σπιτόγατος said...

Αν και πιστεύω ότι έχω ήδη απαντήσει, θα σου φέρω ένα παράδειγμα.

Ας υποθέσουμε ότι κάποιος θέλει να αυτοκτονήσει και κρατάει στο χέρι ένα περίστροφο και μια χειροβομβίδα. Αν διαλάξει να πεθάνει με τη χειροβομβίδα θα πάρει μαζί του και άλλους ανθρώπους που δε φταίνε σε τίποτα. Είναι ακριβώς το ίδιο με το να επιλέγει κάποιος να ανάψει το τσιγάρο του μέσα σε κλειστό χώρο αδιαφορώντας για την ύπαρξη άλλων ανθρώπων που θα καπνίσουν μαζί του το τσιγάρο του.

Πάντως, αν κάποιος επιμένει να θέλει να αυτοκτονήσει μπορώ να του προτείνω δεκάδες άλλους φθηνότερους και λιγότερο επώδυνους τρόπους.

Την καλησπέρα μου.
:)

Eugenia said...

Here in California you are not allowed anymore to smoke in a public restaurant...

Ανδρέας said...

Όλοι οι καπνιστές πρέπει να καταλάβετε επιτέλους πως το κάπνισμα σε κλειστούς χώρους βλάπτει τους υπόλοιπους. Δεν ενδιαφέρει κανέναν αν καπνίζεις ένα, πέντε ή δεκαπέντε τσιγάρα την ημέρα. Συμπεράσματα του τύπου "κατα πάσα πιθανότητα δεν τους ενοχλεί καθόλου" είναι αυθαίρετα που θέλουν απλώς να μειώσουν την ενοχή του καπνιστή (ευτυχώς κάποιοι σαν εσένα έχουν άλλα μια μεγάλη πλειοψηφία των Ελλήνων καπνιστών είναι εντελώς αναίσθητοι)

Η μόνη και σωστή λύση είναι να απαγορευτεί το κάπνισμα μαζικά σε όλους τους κλειστούς χώρους και ειδικότερα σε bars, pubs και εστιατόρια. Δεν είναι καθόλου μεγάλη αρχιδιά γιατί ακόμα και αν όλοι οι πελάτες ήταν υποχρεωτικά καπνιστές (πράγμα που φυσικά δεν ισχύει και ούτε θα μπορούσε να ισχύει) υπάρχουν και εργαζόμενοι που δε φταίνε σε τίποτα να αρρωστήσουν.

Stormrider said...

@σπασίκλας
την άποψη της απαγόρευσης του καπνίσματος στους κλειστούς δημόσιους χώρους την υπερασπίστηκα στο ίδιο μου το post. μην πυροβολάμε τα πτώματα.

Ανδρέας said...

@stormrider
Δεν απευθυνόμουν μόνο σε εσένα άλλα όπως το έγραψα είναι λογικό να διαμαρτύρεσαι. Ζητάς όμως κάποιες εξαιρέσεις που δεν τις βρίσκω σωστές. Θα πρέπει να απαγορευτεί και σε ανοιχτά εστιατόρια και καφετέριες. Έχω φάει την κάπνα της ζωής μου σε τέτοιους χώρους. Και μη μου πεις πως δε έχεις μυρίσει καπνό όταν κάθεσαι σε ανοιχτή ταβέρνα και η διπλανή παρέα καπνίζει. Και σε τέτοιους χώρους είναι αδύνατο να κάνεις κάτι για να αποφύγεις τον καπνό επειδή απλά δεν μπορείς να αλλάξεις τραπέζι.

Προσθέτω στο "κλειστούς" και τους "ανοιχτούς δημόσιους και κοινόχρηστους χώρους όπου υπάρχει συνωστισμός".

Stormrider said...

δεν ξέρω ρε Ανδρέα, την όλη ιστορία με τους ανοικτούς χώρους την βρίσκω κάπως υπερβολική. δεν μου έχει τύχει σε τέτοια μέρη να με ενοχλήσει ποτέ ο καπνός, εκτός κι αν εννοείς απλά και μόνο την μυρωδιά. και μιλάω για φάσεις που εγώ δεν καπνίζω.

anarchitect said...

Συμφωνώ και επαυξάνω με όλα όσα λες....

[αυτό έρχεται από μία μανιακή καπνίστρια, που όλο λέει πως θέλει να το κόψει και ΔΕΝ το κάνει]


Συμφωνώ να υπάρχουν χώροι καπνιστών και μη-καπνιστών σε κλειστούς χώρους [αν και δεν νομίζω ότι λειτουργούν...] -Όχι όπως στα Starbucks που εντός του καταστήματος απαγορεύεται το κάπνισμα...

Συμφωνώ στους ελεύθερους χώρους, να επιτρέπεται το κάπνισμα, καθώς δεν ενοχλείται κανείς...

Διαφωνώ που σε σπίτια μερικών φίλων μου απαγορεύεται το κάπνισμα [άσχετο, αλλά είναι ένα θέμα που με καίει...]

Διαφωνώ με την στάση σου απέναντι στο κάπνισμα εντός αυτοκινήτου... Μ' αρέσει να καπνίζω στο αυτοκίνητο, έχει να κάνει με την διαδρομή και την ψυχολογία-τάση φυγής μου, που ικανοποιείται....











[...ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΟΨΩ ΤΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ...]

Stormrider said...

@anarchitect
η αλήθεια είναι ότι το αμάξι είναι υπερβολικά κλειστός χώρος, φαντάσου τί γίνεται αν έχεις 3-4 άτομα, για να μην μιλήσω για τον "ουρανό" που κιτρινίζει.
είχα πρόσφατα μία πολύ άσχημη εμπειρία, όπου ο συνοδηγός κάπνιζε, πέταξε το αποτσίγαρο αλλά αυτό λόγω του αέρα πήγε στα πίσω καθίσματα και παραλίγο να πάρουμε φωτιά όλοι...

Optimus said...

..και στα internet cafe

Ανδρέας said...

@stormrider
Αν και φοβάμαι πως με κατατάσεις πλέον στα καραγκιοζάκια που αναφέρεις επιμένω στην άποψή μου ;-)

Μόνο απαγόρευση σε στυλ ΗΠΑ μπορεί να δουλέψει, όλα τα άλλα μου φαίνονται ημίμετρα και - ειδικά στην Ελλάδα - δεν θα φέρουν αποτέλεσμα (βλ. χώρους μη καπνιστών σε ελληνικά εστιατόρια και καφετέριες που είναι μια κοροϊδία).

Δείτε επίσης και σχετική συζήτηση που είχε γίνει στο blog μου.

Stormrider said...

@σπασίκλας
όχι δεν αναφέρομαι ούτε βάζω εσένα προφανώς.
καλύτερα ένα ημίμετρο που εφαρμόζεται παρά ένας ισοπεδωτικός νόμος που έχει ελάχιστο χρόνο ζωής

rockordie (smoker) said...

Αν ανοίξουν 2 μαγαζιά ένα δίπλα στο άλλο με ίδιο ντεκόρ και μουσική και τιμές.
Να δούμε που θα πηγαίνει περισσότερος κόσμος;

Αν σκεφτήκατε "δεν είναι σωστό γιατί θα κάνει υποχωρήσεις η παρέα για τον ένα που καπνίζει" τότε σημαίνει ότι αντέχετε να πηγαίνετε στα μαγαζιά (και ας έχει κάπνα) και να αφήσετε τις μπούρδες για παθητικούς καπνιστές γιατί αν το πιστεύατε τόσο πολύ δεν θα πηγαίνατε.

Αν σκεφτήκατε ότι ο κόσμος θα πηγαίνει στο μαγαζί που απαγορεύεται το κάπνισμα...είστε γελασμένοι.

user83 said...

Ένα φάουλ μόνο να σφυρίξω, στορμ, η νικοτίνη λειτουργεί διαφορετικά σε κάθε οργανισμό...άνθρωποι που δεν μπορούν να κάνουν απλώς 4 τσιγάρα δεν είναι ότι δεν θέλουν...απλώς έχουν διαφορετικό "εγκέφαλο" και οι υποδοχείς τις νικοτίνης δουλεύουν πιο καλά από των άλλων - μεγαλύτερη εξάρτηση. Καταλαβαίνω απόλυτα κάποιον που δεν θα άντεχε να μείνει 2 ώρες χωρίς τσιγάρο, ευτυχώς βέβαια που δεν ανοίκω σε αυτήν την κατηγορία. Και δυστυχώς δεν ανοίκω ούτε στην δικιά σου με τα 4 τσιγάρα. Θέλω 14:(

Stormrider said...

@user83
σίγουρα, αλλά άσχετα τί δομή έχεις, ο εγκέφαλος είναι "δυναμικό" σύστημα κι εκπαιδεύεται ανάλογα τις καταστάσεις.

vasvoe said...

γιατί "εννοείται" πως δεν ενοχλεί ο καπνός σε εξωτερικούς χώρους;
δεν καπνίζω και τον καπνό τον μυρίζω και με ενοχλεί και στην παραλία και στην καφετέρια όταν καπνίζουν δίπλα μου, μπροστά μου, πίσω μου...
ακόμα και στη στάση με ενοχλεί όταν στέκομαι και μου έρχεται ο καπνός τθυ διπλανού πρωί πρωί στη μούρη.

κρίνεις με τα δικά σου κριτήρια για όλους κι αυτό είναι λάθος. εμένα με ενοχλεί ο καπνός και σε ανοιχτούς χώρους.

vasvoe said...

επίσης πρέπει αν πω πως λόγω της απέχθειάς μου στον καπνό βγαίνω πλέον ελάχιστα. γιατί;ς γιατί προφανώς με ΕΝΟΧΛΕΙ πραγματικά ο καπνός και δεν το "παίζω" ανικαπνίστρια ή σπαστικιά.

Anonymous said...

Your site is on top of my favourites - Great work I like it.
»

Anonymous said...

Nice! Where you get this guestbook? I want the same script.. Awesome content. thankyou.
»

Anonymous said...

I find some information here.