Tuesday, May 23, 2006

Νύχτες κινηματογράφου στην Ελλάδα

Χθές είδα τελικά τον Κώδικα. Φυσικά καμμία σχέση με το θάψιμο που έφαγε από τους κριτικούς, μια χαρά θριλεράκι ήταν, ευχάριστο και διασκεδαστικό. Οι προσθήκες του Ρον Χάουαρντ ήταν εύστοχες, οι ερμηνείες ήταν καλές ενώ ξεχώριζε αυτή του Πωλ Μπέταννυ (Σίλας). Ο Τομ Χανκς (Ρόμπερτ Λάγκτον) διέσωσε τον ρόλο λόγω του ταλέντου του αλλά εγώ επιμένω ότι ο Ρέι Φάινς θα ήταν ο ιδανικός πρωταγωνιστής (ακόμη κι όταν διάβαζα το βιβλίο, τέτοια φάτσα μου ερχόταν στο μυαλό). Τέλος, οι όποιες παραλείψεις από το βιβλίο ήταν μέσα σε λογικά πλαίσια.


Αλλά δεν είναι αυτό που θέλω να θίξω. Είχα να πάω αρκετό καιρό σινεμά, αφού όλες τις νέες ταινίες τις κατεβάζουμε από p2p κι εξάλλου, το κόστος τακτικής παρακολούθησης ταινιών στο σινεμά είναι απαγορευτικό για έναν φοιτητή.
Η παρατεταμένη αυτή απουσία μου λοιπόν με έκανε σχεδόν να ξεχάσω όλη αυτήν την κατάσταση που επικρατεί μέσα σε μία αίθουσα προβολής. Η ταινία αρχίζει, κανείς δεν δίνει διάρα, όλοι συνεχίζουν και μιλάνε, το κινητό πάει σύννεφο (παίζει να είμασταν η μόνη παρέα που τα είχαμε στο "αθόρυβο"), παρέες πιθηκοειδών πετάνε ποπ-κορν και τενεκεδάκια αναψυκτικού ο ένας στον άλλο ενώ ηλίθιοι κάνουν ειρωνικά επιφωνήματα σε σκηνές πλοκής της ταινίας. Στο διάλλειμα τα μόνα σχόλια που είναι σε θέση να κάνουν είναι "τι μλκς είναι αυτές, φαντάσιες...", σχόλιο που ακούω ΣΕ ΚΑΘΕ ταινία που εχω πάει. ΝΑΙ ΡΕ ΜΑΛΑΚΑ ΦΑΝΤΑΣΙΕΣ! ταινία είναι! αν θες κάτι πρακτικό τράβα πάρε μία βινεοκασσέτα για το πως να καλλιεργείς ντομάτες!
Φυσικά οι όλες οι παραπάνω συμπεριφορές προέρχονται από ένα πράγμα: Ανικανότητα απορρόφησης τέχνης. Ακόμη και της πιο εύπεπτης. Οι παραπάνω τύποι φυσικά και δεν πάνε σινεμά για την ταινία, αλλά επειδή "πρέπει", είναι "της μόδας", "πάνε όλοι και δε λέει εμείς να είμαστε απ έξω", "να δούμε κόσμο" κτλ. Και η μαλακία και το κόμπλεξ τους τους οδηγεί στο να πληρώσουν κοντά 10 ευρώ για να καθηλώνουν τον εαυτό τους σε μία καρέκλα για 2-3 ώρες, ψάχνοντας απεγνωσμένα κάτι να κάνουν για να περάσει η ώρα.
Όσο για μένα, αν με ξαναδείτε σε κινηματογραφική αίθουσα...

7 comments:

Phantasmak said...

Αμ, τα 'θελεs :P

Αυτή την κατάσταση την έβλεπα παλιά, στο λύκειο. Καθώς περνούσαν τα χρόνια, ήρθε και το Village Centre κτλ αυτά τα φαινόμενα χάθηκαν, η ισως ημουν αρκετα τυχερος να μην τα συναντω.

Stormrider said...

Ναι, βασικά έκανα μία σοβαρή παράλειψη: σε village/ster κτλ δεν έχω δει τέτοια φαινόμενα, για πολλούς και διάφορους λόγους. Αυτά συμβαίνουν κυρίως στις redneck πόλεις που ζω εγώ.

Optimus said...

Χέχε, μου αρέσει που ορισμένοι ψάχνουν να βρουν τα λάθη στις ταινίες και αν κολάει το σενάριο και η πλοκή. Αφού ταινία είναι, όπως λες χαρακτηριστικά!

Πραγματικά σπάνια πηγαίνω σινέμα και έτσι έχω χάσει πολλές ταινίες και είμαι λίγο out. I don't care. Τον κώδικα θα ήθελα να κανονίσω να τον δω, ενώ δεν έχω διαβάσει το βιβλίο καθόλου. Έτσι είχε γίνει και με το Lord of the Rings που πρώτα είδα την ταινία και μετά (δεν) διάβασα το βιβλίο. Τελικά, δεν το διάβασα βαρέθηκα. Το μόνο που διάβασα πρώτα και πρόσφατα είδα και την ταινία, είναι το Hitchikers guide to the galaxy. Πιο απολαυστικό και διαφορετικό, χιουμοριστικό με μπόλικη φαντασία!

Άντε κανά dvdάκι από αυτά τα οποία κατεβάζουν τα αδέρφια μου (Εγώ πραγματικά δεν έχω χρόνο και διάθεση για leeching) και αυτό σπάνια γιατί όλο με κάτι διαφορετικό είμαι απασχολημένος. Θα ήθελα πάντως να δω τις πάμπολες ταινίες που έχω χάσει, απλά είναι too much data ώρες ώρες :P

Και τηλεόραση έχω πολύ καιρό να δω. Δεν μου πάει. Το στυλ του να βλέπεις τηλεόραση είναι συνήθως, "γύρισα από τη δουλεία, θα χαλαρώσω, ας κάνω zapping!" ή "βαριέμαι, τι να κάνω; Τι άλλο;". Από μια φάση και μετά εγώ την έπεφτα στον υπολογιστή (καϊλα και αυτό αλλά πιο δημιουργικό ώρες ώρες) και από τότε ξέχασα την τηλεόραση..

Μα βγήκα εκτός θέματος και πάλι..

Loreley-lucyluce said...

Τάχω πει κι εγώ, τι να πεις...χάλια!
Πάντως σε κεντρικούς κινηματογράφους της Αθήνας πχ άστυ,ιντεάλ, αττικόν, απόλλων, έλλη, όπερα, υπάρχει αρκετά καλό κοινό.
Αντίθετα τα έχω πετύχει στα multiplex αυτά που επισημαίνεις.

Stormrider said...

@optimus
το hitchickers (το βιβλίο) ήταν αριστούργημα, η αποθέωση του βρετανικού χιούμορ (ξέρεις, αυτό που λένε οι ελληναράδες "κρυόκωλο")
αν κάνουμε κάτι που μας αρέσει δεν είναι κάψιμο, άσχετα το αν αντιτίθεται σε κοινωνικά trends.

Ανδρέας said...

stormrider έδη: Αυτά συμβαίνουν κυρίως στις redneck πόλεις που ζω εγώ.

Στα Ster της Λάρισας πάντως σπανίως συμβαίνουν τέτοια πράγματα και όταν συμβαίνουν όλο και κάποιος θα τους την πει και το βουλώνουν.

Βλέπω συμφωνούμε για τα βασικά. Μια χαρά ταινιούλα ήτανε.

Stormrider said...

redneck πόλεις = Χανιά, Ρέθυμνο, Ηράκλειο, δεν ξέρω γι άλλες της Ελλάδος.
η σωστή έκφραση είναι "πετσακλήδικες" (πέτσακας=κρητικός χωριάτης) αλλά χρησιμοποίησα τον όρο redneck για να καταλαβαίνουν και οι εκτός κρήτης.