Wednesday, March 14, 2007

Προσπαθώντας να συνέλθω μετά το 300

ΤΙ ΕΠΟΣ ΗΤΑΝ ΑΥΤΟ; ΤΙ ΤΑΙΝΙΑΡΑ ΘΕΕ ΜΟΥ; ΤΙ ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑ; ΤΙ ΔΙΑΜΑΝΤΙ;

Το κόμικ του Frank Miller δεν θα μπορούσε να αποδοθεί καλύτερα. Εκπληκτική ατμόσφαιρα, τρομερή φωτογραφία, εξαιρετική χρήση των εφέ, τρομερά φίλτρα εικόνας (sin city σε μπρούτζινο...νομίζεις ότι ζωντάνεψε το κόμικ!), απόδοση των ηθοποιών και πλοκή. Ένα πραγματικό πολεμικό έπος, όπου σοφά εναλλάσονται οι στιγμές καταιγιστικής δράσης με αυτές της συναισθηματικής φόρτισης καθώς και οι στιγμές που μιλάει ο ήρωας με αυτές που μιλά καθαρά η εικόνα. Την ιστορία την ξέρετε, είναι περιττό να την επαναλαμβάνω. Φυσικά ο Miller δεν καταπιάστηκε στο να μας μάθει ιστορία (όπως απαίτησαν οι βρωμεροί τηλεκριτικοί) αλλά άφησε την φαντασία του να δημιουργήσει, με έμπνευση την ιστορία των Θερμοπυλών με αφαιρετική-κόμικ διάθεση. Είναι μία ταινία, δεν θέλει να γίνει ντοκυμανταίρ ούτε πολιτική δήλωση (όπως κατήγγειλαν τα γλοιώδη αριστερίστικα υποκείμενα των ΜΜΕ). Ταινία, και μάλιστα ΤΑΙΝΙΑΡΑ. Πήγα, είδα, ευχαριστήθηκε η ψυχή μου. Τέλος.

Δυστυχώς το μίσος μου για την διαδικασία της ομαδικής προβολής αναζοπυρώθηκε γι άλλη μία φορά, με κάθε λογής πιθηκοειδές να γελάει (μιλάμε συνέχεια! ακόμη και στην απαγγελία του "Ω ξειν αγγέλειν Λακεδαιμονείς...") ενώ κάτι υπάνθρωποι είχαν το κινητό να χτυπάει συνεχώς στον ήχο του μηνύματος... Πάρα πολύ κρίμα που η εκάστοτε κινηματογραφική εμπειρία μου σημαδεύεται από τέτοια περιστατικά, όπως και είναι κρίμα να μην τους κλείσουν όλους αυτούς σε ένα χοιροστάσιο να κυλιούνται στη λάσπη και τα κόπρανα όπως τους αξίζει...

Καλά, ΠΟΥ ΔΙΑΟΛΟ τους βρίσκουνε αυτούς τους μεταφραστές;;; Ούτε καν το lower δεν έχουν πάρει; Έλεος πλέον, ευτυχώς που έχω αποκτήσει τη καλή συνήθεια να μην διαβάζω τους υπότιτλους αλλά να ακούω τους ηθοποιούς...

Όπως και να χει, οι παραγωγοί της ταινίας ξεπέρασαν κάθε προσδοκία μου, ενώ είχα να ζήσω τέτοια εμπειρία από εποχές Lord of the Rings... αναμένω με αγωνία το 2ο μέρος του Sin City!!!

9 comments:

Γιώργος Μαργαρίτης said...

Τι να λέμε τώρα, η ταινία είναι καταπληκτική...

Εδώ ακόμα και ο Άδωνις πορώθηκε! Την είδε λέει μία φορά στη δημοσιογραφική προβολή και 2 φορές το Σαβ/Κο που πέρασε! 3 φορές μέχρι στιγμής και σκέφτεται να ξαναπάει και θα την αγοράσει λέει σίγουρα σε DVD.

Έπος...

Stormrider said...

καλά, αν ο Άδωνις έκανε έτσι τότε ο Λιακόπουλος πώς αντέδρασε; αυτοπυρπολήθηκε live;

Pixie said...

Πραγματικά έγραψες ακριβώς αυτο που ένιωσα βλέποντας την.Δεν πίστευα στα μάτια μου και έχω να ζήσω κάτι αντίστοιχο απο το sin city ή την πρώτη ταινία του άρχοντα.Πραγματικά ξεπέρασε τις προσδοκίες μου, το κάστ ήταν υπέροχο(ο Βutler θα γίνει μεγάλος ηθοποιός)η ατμόσφαιρα και εκείνες οι αργές σκηνές μάχης με πέθαναν.Εγώ πήγα στην πρεμιέρα.Μόλις τελείωσε η ταινία ο κόσμος χειροκροτούσε και φώναζε απο χαρά και κατα την διάρκεια δεν έπεφτε καρφίτσα (με εξαίρεση την ερωτική σκηνη).Μάλλον ήμουν τυχερή που πήγα την πρώτη μέρα μιας και όσοι πήγαν τότε μάλλον ήθελαν να δούν την ταινία πολύ.Γυρισα σπίτι και δεν μπορούσα να κοιμηθώ.Κατέβασα wallpaper απο το site,διαβασα και για το cast.Αλήθεια γνώρισες τον Faramir;Στην παρέα μου άρεσε υπερβολικά η ταινιά ή μάλλον το έπος όπως σωστά είπες.Μετά την επόμενη μέρα άρχισε η γκρίνια στην τηλεόραση στο ράδιο στους κριτικούς και αναρωτιόμουν πώς καταντήσαμε έτσι...

Stormrider said...

αναγνώρισα τον Faramir και χάρηκα που έπαιξε το ρόλο του αφηγητή των ιστοριών!

όσον αφορά τις επικρίσεις για κρυπτοφασιστικά μηνύματα, ξέχασα να αναφέρω στο κυρίως post ότι ήδη έκοψαν πολλούς διαλόγους του κόμικ που μιλάνε υποτιμητικά για τη δημοκρατία, επομένως δεν νομίζω να είχαν καμμία τέτοια πρόθεση οι παραγωγοί.

unclejack said...

Συμμερίζομαι απόλυτα τα λεγόμενα σου, αλλά (με την καλή έννοια το αλλά) θα μπορούσε να δείχνει επιπλέον μισή ώρα μακελιό!! Αυτό που δεν μου άρεσε ήταν το πολύ digital blood, χέρια, πόδια, μήτρες κόβονταν και ούτε σταγόνα πάνω στο σπαθί και στο έδαφος ή στον στρατιώτη (σαν να παίζεις CoD και ΜοΗΑΑ).

PS: ευτυχώς δεν είχαμε κρούσματα κινητών, αλλά έχω παρατηρήσει πως όταν πάω σινεμά η πιο ηλίθια παρέα κάθετε πάντα απο πίσω μου.

dimosthenis k said...

Ευτυχώς που δεν είπες παραπάνω γιατί θα την δω αύριο!!!
Καλημέρα!!

vpapanik said...

Με πείσατε κι εμένα storm + θείος ! Ελπίζω να μου αρέσει όσο και ο λαβύρινθος του Πάνα που είδα προχθές.

Anonymous said...

μετά λύπης διαπιστώνω ότι μεγάλη μερίδα του κινηματογραφόφιλου κοινού, λικνίζεται στα κελεύσματα του Holywood.

Freelancer said...

Αν και τα τελευταία χρόνια τα έχω μαζεμένα στον αμερικάνικο κινηματογράφο οφείλω να ομολογήσω ότι κατά την διάρκεια της ταινίας είχα καρφώσει το βλέμμα μου στην οθόνη, την ακοή μου άλλοτε στους διαλόγους και άλλοτε στον αχό της μάχης, και ένα ρίγος εθνικής υπερηφάνειας διαπερνούσε την ραχοκοκαλιά μου ακούγοντας τις φράσεις «μολών λαβέ» και «ή ταν η επί τας» (στην αντίστοιχη αγγλική τους έκδοση βέβαια). Δεν πήγα να δω ιστορική ταινία. Όσοι έκαναν αυτό το λάθος απογοητεύτηκαν. Πήγα να δω την μεταφορά ενός κόμικ στην μεγάλη οθόνη. Ενός κόμικ που ξεπετάχτηκε από το πινέλο ενός από τους πιο αξιόλογους σκιτσογράφους του αιώνα μας και εμπνευσμένο από την ιστορική μάχη των Θερμοπυλών. Ήταν θεσπέσιο. Ένα αριστούργημα που πολλοί άσχετοι βιάστηκαν να κατακρίνουν. Βιάστηκαν να το χαρακτηρίσουν «αμερικανιά». Αλλά προς τι το μίσος; Κανείς δεν είπε ότι το 300 είναι ντοκιμαντέρ. Είναι μία επική ταινία, ίσως από τις καλύτερες που γυρίστηκαν ποτέ. Αν δεν άρεσε στους κριτικούς κινηματογράφου και στους διάφορους ψευτοκουλτουριάρηδες περιφερόμενους από εκπομπή σε εκπομπή καραγκιόζηδες αδιαφορώ. Στο κάτω κάτω όλοι αυτοί που κριτίκαραν την ταινία, όταν άκουσαν πρώτη φορά για τον Frank Miller νόμιζαν ότι είναι μάρκα από καινούριο απορρυπαντικό πλυντηρίου. Δεν έχω την απαίτηση από κανένα να διαβάζει κόμικς. Εγώ το κάνω γιατί μ’ αρέσει. Αλλά, πριν πετάξει κάποιος την κοτσάνα του δημόσια ας ερευνήσει λίγο το θέμα. Μπράβο φίλε για τις απόψεις σου σχετικά με την ταινία.