Saturday, April 21, 2007

Κατανοώντας το φεμινισμό μέρος Β'

Πολλές φορές με ρωτάνε κάποιοι αν θέλω η σύντροφος μου να είναι "καλή νοικοκυρά", εννοώντας να ξέρει να μαγειρεύει, να έχει αίσθηση της καθαριότητας κτλ. Η απάντηση μου είναι φυσικά ναι, με τις όποιες αντιδράσεις που αυτό συνεπάγεται, όπως κατηγορίες ότι είμαι φαλλοκράτης κτλ.

Εγώ από την μεριά μου εκνευρίζομαι όταν η υπέροχη αυτή διαδικασία του να περιποιείται η γυναίκα τον άντρα της έχει συνδεθεί με έννοιες όπως η εκμετάλλευση και η καταπίεση της. Αυτό έχει δυστυχώς επικρατήσει επειδή ένα κομμάτι του γυναικείου πληθυσμού οι οποίες είναι κάτι βαρεμένες κι άχρηστες κατίνες που το μόνο που ξέρουν είναι να τρώνε τα λεφτά του άντρα τους θέλουν να δικαιολογήσουν την απόλυτη αχρηστία τους. Έτσι αυτή η αντίληψη περνάει στην κάθε ανασφαλή κακομοίρα που από το πολύ cosmopolitan έχει γεμήσει ενοχές για το αν είναι πραγματική "προχωρημένη γκόμενα" και θεωρεί κάθε φροντίδα στον σύντροφο της υποτιμητική ("εσύ κοπέλα μου είσαι για μεγάλα πράγματα" -κλασσική ατάκα).

Παρ' όλα αυτά υπάρχουν πραγματικές γυναίκες με προσωπικότητα που δεν έχουν κανένα απολύτως κόμπλεξ. Παράδειγμα από την επικαιρότητα, η Άγκελα Μέρκελ και η γλοιώδης Σεγκολέν Ρουαγιάλ. Όταν ρωτήθηκε η δεύτερη για το αν μαγειρεύει στον άντρα της, άρχισε να ωρύεται λέγοντας τις γνωστές φεμινιστικές μαλακίες, ενώ η γερμανίδα Καγκελάριος είπε εντελώς ακομπλεξάριστα ότι απολαμβάνει να του φτιάχνει πρωινό.

Ο φεμινισμός είναι το lifestyle της βαρεμένης γκόμενας. Μακρυά από μας (ευτυχώς :)

7 comments:

unclejack said...

Πως και δεν έβγαλες και την Μέρκελ με το string?

Κουνουπι said...

Νομίζω ότι ο φεμινισμός είναι μία ακόμα από τις αρρώστειες που μας κληρονόμησε το παλιό ΚΚΕ Εσ. Πλήττει ένα μέρος του φοιτητόκοσμου και της μεσαίας τάξης: γυναίκες από βολεμένες οικογένειες, μαθημένες από μωρά να τους γίνονται όλα τα χατίρια, σοκάρονται όταν αντιμετωπίζουν την προοπτική να ζήσουν με € 900 το μήνα, χωρίς υπηρέτες και χαμάληδες. Επαναστατούν λοιπόν και προσπαθούν να πείσουν όλο τον κόσμο για τα δικαιώματα που τους σφετερίστηκαν.

(Έχεις πολύ δίκιο στην κρίση σου για τις Μέρκελ και Ρουαγιάλ: η πρώτη είναι μία σοβαρή γυναίκα, η δεύτερη είναι ο Αντρέας Παπανδρέου σε θηλυκή έκδοση)

Eugenia said...

If a woman doesn't take care of her man (even if it's only one single thing that she knows that she is good at, e.g. cooking), in my book, that woman doesn't *truly* care for her man.

I personally never iron for example (I hate it san o diaolos to livani), but I do make it up with the rest of the house jobs. I love taking care of my husband, because he also takes care of me in different ways. Nothing to do with "feminism", or "must do".

Nisyrios said...

Το ότι οι άντρες και οι γυναίκες είναι ίσοι δε σημαίνει ότι πρέπει να πάψουν να είναι "άντρες" και "γυναίκες"!

Να και ένα ακόμα κακό της τηλεόρασης, του κινηματογράφου και του cosmopolitan - ενισχύεται πολύ η άποψη "γιατί αυτή και όχι κι εγώ;!" συν η μόνιμη γυναικεία μεμψιμοιρία "γιατί Θεέ μου να είμαι τόοοοσο δυστυχισμένη;!".

Ε, στάνταρ θα φταίει κάποιος. Η κακούργα η φαλλοκρατική η κοινωνία.

(Γκρίζο: δείτε και το δικό μου blog επί του θέματος!)

ο δείμος του πολίτη said...

Δικαιολόγησέ τις όμως αφού η καλή νοικοκυρά στέκει στην ελληνική κοινωνία δούλα το άντρα της. Το θέμα είναι ότι μία νοικοκυρά -και μάλιστα καλή όπως λες- δεν πορεί παράλληλα να είναι και καλή επαγγελματίας. Αν θέλουμε σέξυ και έξυπνη, δημιουργική γυναίκα πρέπει να βγει από το σπίτι και να επωμιστούμε και μέρος των δουλειών του σπιτιού. Αυτό και δημοκρατικό είναι και φεμινιστικό -χωρίς φαναφάρες.

Pixie said...

Συμφωνώ απόλυτα. Πάντως όσοι συνειδητοποιούν ότι ξέρω να μαγειρεύω τα χάνουν λες και ανακάλυψα καμία καινούρια εφεύρεση. Μάλλον δεν μου φαίνετε.

mn8 said...

Εγω παλι θα σου γραψω κατι που ειχα ακουσει μια φορα και μου ειχε αρεσει πολυ:

Ο φεμινισμος ξεκινησε με λαθος σκοπο, την ισοτητα. Οχι, δεν επρεπε να εχει σκοπο την ισοτητα, αλλα την ισοτιμια. Και κατεληξε να ειναι εκδικητικος και ισοπεδωτικος.

Κακη αρχη, κακο τελος...