Thursday, September 13, 2007

Τί δεν θα συζητηθεί προεκλογικά

Και λέω ότι δεν θα συζητηθεί επειδή δεν είναι τόσο κάτι που έγκεται στην αρμοδιότητα της δημόσιας διοίκησης, όσο στα σκατά που έχουμε όλοι στο κεφάλι μας.

Ένα απο τα καυτά θέματα της περιόδου που διανύουμε είναι η παιδεία. Μεταρυθμίσεις και κόντρα-μεταρυθμίσεις, ευχολόγια κι (εν τέλει) απόλυτη αοριστολογία. Το πρόβλημα όμως είναι πάρα πολύ βαθύτερο κι αγγίζει τις θεμελιώδεις αξίες που διέπουν την ελληνική κοινωνία.

Το κλασσικό φαινόμενο που παρατηρείται σε κάθε εξεταστική περίοδο είναι η αντιγραφή. Και δεν μιλάω για μεμονωμένα περιστατικά, αλλά συστηματική, οργανωμένη και συντονισμένη, απο το μεγαλύτερο του συνόλου των φοιτητών. Δεν είναι λίγοι αυτοί όπου σε κάθε μάθημα η μόνη τους έγνοια είναι που θα βρουν να αντιγράψουν διαγωνίσματα, projects, εργαστηριακές αναφορές. Κι όχι μόνο αυτό, αλλά στο τέλος του παίζουν και "μάγκες", ενω κερδίζουν την απόλυτη αναγνώριση κι εκτίμηση των υπόλοιπων φοιτητών.

Εγώ ως ηλίθιος, πάντα νόμιζα ότι για να είναι κάποιος στο πανεπιστήμιο σημαίνει ότι έχει κλίση στον ακαδημαϊκό τρόπο ζωής. Του αρέσει το διάβασμα και η γνώση. Άκουγα πανεπιστήμιο και νόμιζα ότι μιλούσαμε για Πανεπιστήμιο, έναν χώρο πνευματικό, πολιτισμένο και (φυσικά) αξιοκρατικό. Και να που φτάσαμε, το κάθε ΛΑΜΟΓΙΟ με χίλιες δυό πουστειές, γλυψείματα και μαλαγανιές να γίνεται πτυχιούχος ανωτάτου ιδρύματος και να πουλάει μαγκιά. Κι επαναλαμβάνω: δεν μιλάω να αλληλοβοηθηθείς σε 2-3 μαθήματα, αλλά για τα φαινόμενα όπου λαμόγια παίρνουν πτυχίο ΑΝΑ ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΕΣ χωρίς να έχουν ιδέα επι του θέματος.

Ρε πουτάνας γιε μπάσταρδε, αν ΔΕΝ είσαι του διαβάσματος, ΤΙ ΣΤΟ ΔΙΑΟΛΟ δηλώνεις να μπεις πανεπιστήμιο; Γιατί οι υπόλοιποι να πληρώνουν την δικιά σου μετριότητα κι έλλειψη ενδιαφερόντων; Αλλα βέβαια, στην Ελλάδα ζούμε, ποτέ μα ΠΟΤΕ δεν πρόκειται η παλιοπουτάνα κατίνα να παραδεχτεί ότι το παιδί της δεν κάνει για πανεπιστημιακός αλλά για τεχνίτης. Στην Ελλάδα οι τεχνικές σχολές είναι ντροπή, τόσο τους κόβει. Απο κει κρέμονται λοιπόν και οι βρωμερές και τρισάθλιες κυβερνήσεις, όπου με κριτήριο το λαϊκισμό βγάζουν με το κιλό τις θέσεις στα πανεπιστήμια ώστε να μπορεί το κάθε γλοιώδες υποκείμενο να γίνει κι αυτό "σπουδαγμένος".

"Σπουδαγμένος" my ass! Με αποντροπιασμό και θλίψη παρατηρώ ΕΞΑΙΡΕΤΑ επιστημονικά πεδία όπως πχ η γεωγραφία ή οι πολιτικές επιστήμες ενώ θα μπορούσαν να είναι σχολές υψηλότατου επιπέδου που απαιτούν απόλυτη αφοσίωση, να καταντούν 4ετή σεμινάρια για να πάρεις ένα χαρτί να μπεις στο δημόσιο. ΙΔΟΥ η "επένδυση στη γνώση" που μας λένε και μας ξαναλένε τα πολύχρωμα προεκλογικά φυλλάδια!

Είμαι ελιτιστής; ΑΠΟΛΥΤΩΣ! Όταν μιλάμε για πανεπιστημιακή εκπαίδευση, εκεί δεν χωράει η μετριότητα. Δεν χωράνε οι βλάκες, τα λαμόγια, οι κουτοπόνηροι, οι γλύφτες. Και δεν μιλάω εκ του ασφαλούς, γιατι πολύ απλά δεν θα απαιτούσα ΠΟΤΕ να πάω εγώ πχ σε μία σχολή για σεφ και να μου δώσουν το πτυχίο ΕΤΣΙ ΑΠΛΑ, χωρίς ΚΑΝΕΝΑ κόπο!...

19 comments:

Eugenia said...

Well said Storm. The kind of people who get their papers later get the good jobs too. But they have no clue how to run their businesses/dimosio the right way either, because they never actually studied hard...

unclejack said...

stooos

Freelancer said...

Κάποτε Storm είχα έναν καθηγητή φυσικής στο φροντιστήριο και μας είχε πει το εξής. Έκανε ιδιαίτερα σε ένα παιδί αλλά αυτό δεν τα έπαιρνε. Πήγε λοιπόν στους δικούς του και τους είπε ξεκάθαρα ότι το παιδί δυσκολεύεται πάρα πολύ και αυτός δεν μπορεί να συνεχίσει να τους παίρνει τα λεφτά τζάμπα. Καλύτερα λοιπόν θα ήταν να σταματήσουν και να κοιτάξουν σοβαρά μήπως το παιδί πάει για κάποια τέχνη διότι τα γράμματα δεν τα έπαιρνε. Μόνο που δεν τον έδειραν οι γονείς του μικρού. Τον έδιωξαν κακήν κακώς και του φώναζαν ότι δεν μπορεί αυτός να κόψει το μέλλον του παιδιού τους και ότι το παιδί θα πάει πανεπιστήμιο. Και ρωτάω. Πως ρε γαμώτο θα πάει πανεπιστήμιο; Άντε και μπήκε. Πως θα αντεπεξέλθει στο ακαδημαϊκό περιβάλλον όταν δεν τα βγάζει πέρα στο σχολικό; Και τι θα κάνει αν με γλείψιμο πάρει πτυχίο; Τι θα κάνει όταν θα τελειώσει; Στη δουλειά πιστεύει ότι δεν θα τον πάρουν χαμπάρι; Ως πότε θα κρύβει την ανικανότητα του; Ή θα γίνει και αυτός ένας από τους πολλούς άνεργους πτυχιούχους (που πήραν το πτυχίο επειδή το ήθελαν οι γονείς) και θα κάθετε όλη μέρα στις καφετέριες και θα βρίζει την κοινωνία και το σύστημα για το ότι δεν υπάρχουν δουλειές.

vpapanik said...

Πάλι θα συμφωνήσω μέχρι την ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ λέξη !!!

Επειδή έχω κάνει πολλές επιτηρήσεις σε εξετάσεις, υπογραμμίζω ότι το ίδιο υπόλογοι είναι και οι επιτηρητές που είτε από χαβαλέ είτε από σκοπιμότητα συντηρούν τέτοια φαινόμενα.

Πάντως στατιστικά βλέπω ότι οι φοιτήτριες πρωτοπορούν σε ικανότητα και τεχνικές αντιγραφής...

river said...

Θα συμφωνήσω... Νιώθω ντροπή αλλά για 3 χρόνια έτσι συμπεριφερόμουν.. Μπήκα σε μία σχολή που πραγματικά δε μου αρέσει και ο μόνος λόγος που θα πάρω το πτυχίο είναι για να χαρούν οι δικοί μου που τόσα χρόνια πλήρωναν φροντιστήριο και ιδιωτικό σχολείο. Φτάνοντας στο 4ο έτος (με πολλά χρωστούμενα στην πλάτη) αηδίασα με τον εαυτό μου. Καταλάβα οτι δεν θέλω να πάρω ένα πτυχίο χωρίς να ξέρω γιατί. Χωρίς να ξέρω το αντικείμενο. Ασχέτως του αν θα ασχοληθώ με αυτό ποτέ. Οπότε όσο δύσκολο και αν μου φαίνεται πλέον πηγαίνω να δώσω έχοντας διαβάσει. Και αν δω οτι το περνάω με 5 αποχωρώ, γιατί θέλω ένα καλύτερο βαθμό. Επιπλέον αποφάσισα να "ξανακάνω" το 3ο έτος. Γιατί έχω σημαντικότατες ελλείψεις, λόγω του ότι έμπαινα με σκονάκια σε όλες τις εξεταστικές.
Όταν πάρω το πτυχίο θα μπορώ να σπουδάσω αυτό που θέλω.. Και αν τα καταφέρω, τότε τίποτε δεν θα είναι ανέφικτο..

Manny Calavera said...

Άνοιξες μεγάλο θέμα που δε φτάνουν ούτε 100 ποστ για να εξαντληθεί.

Το πρόβλημα που περιγράφεις είναι χαρακτηριστικό της ξεφτίλας του εκπαιδ/κού συστήματος και είναι άλλο ένα παράδειγμα όπου η πρόληψη είναι παρασάγκας καλύτερη της καταστολής.

Σκοπός δεν είναι να καταλάβει η "παλιοπουτάνα" ότι το παιδί της δεν τα παίρνει, ή να παίζουν οι επιτηρητές το ρόλου του αστυνόμου.

Σκοπός είναι οι σκάρτοι να φιλτράρονται από ένα σωστό σύστημα διαλογής. Βέβαια σε μια χώρα όπου οι υπουργοί πανηγυρίζουν όταν αυξάνεται ο αριθμός των εισακτέων, αυτό ακούγεται ως ανέκδοτο.

Η παιδεία μας (πιθανόν και η κοινωνία μας) δε χρειάζεται μεταρρυθμίσεις. Γκρέμισμα και ξαναχτίσιμο χρειάζεται.

Και αυτό συνεπάγεται πολλά κιλά αρχίδια, κάτι που λείπει από την πολιτική ζωή του τόπου. Γιατί η "παλιοπουτάνα" και το σπλάχνο της ενεδρεύουν και το πολιτικό κόστος ισοδυναμεί με πολιτική αυτοχειρία.

Άσε τον κάθε επαγγελματία επαναστάτη-ιδεολόγο του κώλου, που αντιδρά σε κάθε αλλαγή, ανεξαρτήτως περιεχομένου, γιατί παλεύει για "ένα πτυχίο με αξία", και μετά τρέχει να κλαφτεί στον κάθε καθηγητή να του κάνει το τρία πέντε. Και γαμώ την "αξία".
Το αποτέλεσμα είναι γνωστό: στασιμότητα, αδράνεια και φυσικά αναξιοκρατία που βολεύει την "πλατιά μάζα".

Ήθελα να γράψω κι άλλα, αλλά δε θα ήταν πια σχόλιο, θα ήταν έκθεση ιδεών. Μου φαίνεται θα κάνω κι εγώ κάνα μπλογκ να τα λέω να ξεθυμαίνω

Stormrider said...

@eugenia
I know that cheating happens in every educational institute around the globe, but I wonder if it is at the same level as here in Greece

@freelancer
και να πεις κάτι βγαίνεις και μαλάκας απο πάνω!!!

@vpapanik
οι φοιτήτριες θέλουν ένα post απο μόνες τους. Μου κάνει πραγματικά εντύπωση πως ένας καθηγητής πανεπιστημίου, ο οποίος ΥΠΟΤΙΘΕΤΑΙ οτι λόγω μορφωτικού επιπέδου μία Α ωριμότητα και συγκρότηση, να περνάει ΑΒΕΡΤΑ με το κάθε κωλοτρίψιμο. Περιπτώσεις υπάρχουν παντού και σε κάθε πανεπιστήμιο.
Φυσικά αν πεις ποτέ κάτι είσαι μισογύνης.

@river
χαίρομαι ιδιαίτερα για την στάση σου! :)

@cavalera
το καλό σύστημα διαλογής προϋποθέτει νοοτροπία αξιοκρατίας, πράγμα αδύνατο για τα ελληνικά δεδομένα

river said...

Αναφερόμενη στην απάντηση που έδωσες στον papanik, θα σου πω οτι δεν είναι θέμα μισογυνισμού. Διότι αν το πάμε έτσι, εμείς οι υπόλοιπες που δεν κωλοτριβόμαστε στους καθηγητές για ένα βαθμό και βρίζουμε την καθεμιά που το κάνει πως θα χαρακτηρίζομασταν / χαρακτηριζόμαστε; Καριόλες ή ζηλιάρες ή ανέραστες; Είναι λογικό αν βλέπεις τέτοια φαινόμενα να θες να "αντιδράσεις"!
Όσο για την ωριμότητα, δυστυχώς αυτή δεν την αποκτάς με το να είσαι καθηγητής...
Και μη θέλοντας να θίξω το μεγαλύτερο ποσοστό του ανδρικού πληθυσμού, οι καθηγητές είναι και αυτοί άντρες. Αν δουν κάτι εύκολο και ωραίο δεν σκέφτονται με το πάνω κεφάλι... Και καλά κάνουν από μια πλευρά. Αρκεί να μην χαντακώνουν και αυτές / αυτούς που δεν τους κάθονται...

Stormrider said...

@river
βασικά αυτοί ακριβώς οι χαρακτηρισμοί αποδίδονται στις κοπέλες που καταγγέλουν τέτοια φαινόμενα.

όσον αφορά τους καθηγητές, αν αισθάνονται ωραία με το να μαθαίνουν σε μία κοπέλα να είναι πουτάνα, μπράβο τους.
και καλά, σε αυτούς που τους ΚΑΘΟΝΤΑΙ να καταλάβω ότι σκέφτονται με το κάτω κεφάλι, αλλά στους περισσότερους που απλά κωλοτρίβονται ΤΙ ΔΙΑΟΛΟ ΚΕΡΔΙΖΟΥΝ οι ηλίθιοι;;;

Κουνουπι said...

Έτσι είναι, και το χάλι αυτό δεν πρόκειται να σταματήσει ποτέ. Η Ελλάδα δεν αλλάζει. Κουκουλώνει μόνο τα προβλήματα, τα μεταθέτει για το μέλλον, περιμένει να γίνουν τα πράγματα εντελώς μπάχαλο, και πείθει τον εαυτό της ότι το μπάχαλο είναι 'πρόοδος'.
Σ' αυτά τα πανεπιστήμια σπουδάσαμε και σ' αυτά θα σπουδάσουν τα παιδιά μας. Με την ίδια ακριβώς νοοτροπία.

(Να συγχαρώ κι εγώ την River για την αλλαγή πλεύσης που έκανε στη ζωή της)

Pixie said...

Πόσο δίκιο έχεις!
Αλλά και να το συζητούσαν το θέμα της παιδείας πιστεύεις οτι θα το έκαναν με σοβαρότητα;Εγώ δεν έχω βιώσει το ίδιο σύστημα στο πανεπιστήμιο, λόγο Αγγλίας, αλλά έχω ακούσει απίστευτα πράγματα!Πραγματικά συμφωνώ απολυτα με όσα λές!!!!Τώρα βλέπω καφρίλες,για να κάνω σεμινάρια,μετεκπαίδευση κτλ πρέπει και εκει να έχω γνωριμίες.

Eugenia said...

>I know that cheating happens in every educational institute around the globe

This might be true for tritokosmikes xwres. I have never seen it happening or heard about it at that high level in France or UK. I know it can happen in US, although USA's education system sucks anyway.

BTW, you can reply in Greek for my posts too, I only write in english because it's faster for me. :)

Panagiotis Spyropoulos said...

Συμφωνώ απολύτως με τις απόψεις του post. Στην Ελλάδα δεν έχουμε δωρεάν παιδεία,έχουμε τσαμπα παιδεία. Το δωρεάν έχει ποιότητα, το τσάμπα είναι αμφιβόλου ποιότητας. Για αυτό είμαστε και τσάμπα μάγκες με τα πτυχία στο χέρι.

birbrilo said...

Πες τα χρυσόστομε. Έπεσα προσφάτως θύμα ενός τέτοιου ατόμου, που ανταμειβόταν για τον δικό μου κόπο. Και με λεφτά μάλιστα. Άστα να πάνε. Έχω γράψει κι εγώ επ`αυτού. Αν θες κάνε κλικ εδώ...

Stavros said...

edw (Kopenxagh, Dania) oi foithtes den 8eloun na antigrapsoun.. De 8a se afhsoun na antigrapseis, alla kuriws den prospa8oun na antigrapsoun! Oute kan 8a prospa8isoun na anoi3oun vivlio/kinhto 'h na kanoun skonakia..

Einai 8ema ka8ara a3ioprepeias kai paideias..

Stormrider said...

θα ήθελα να προσθέσω στην κουβέντα ένα ρεύμα "σκέψης" που παρατηρείται, και ξεκίνησε όχι μόνο απο φοιτητές αλλά κι απο γονείς:

"αν μπορεί να αντιγράψει μαγκιά του, είναι κι αυτός ένας τρόπος εκπαίδευσης για το πώς θα τα βγάλει πέρα στη ζωή του."

μάλιστα! αυτό κι αν συνάδει πλήρως με την έννοια του Πανεπιστημίου!!!

Pixie said...

@storm
αυτα διδάσκει η Ελληνική κοινωνια.
so pathetic...

CM said...

Εδώ ταιριάζει το song "Μια ζωή πληρώνω, αμαρτίες αλλωνών..."

Ένα μπουρδέλο είμαστε, έχω βαρεθεί 4 χρόνια τώρα, να διαβάζω κ να κόβομαι σε μαθήματα που ΚΑΡΑ-ΑΣΧΕΤΟΙ τα περνάνε με 8αράκια κ 9αράκια γιατί το οργανωμένο support group τους περνάει τα θέματα μέσα στην αίθουσα λυμένα.

giorgos spiropoulos said...

Το φαινόμενο φτάνει στο κωμικό του ζενίθ όταν στους μεγαλύτερους αντιγραφείς περιλαμβάνονται προεξάρχοντα μέλη των αριστερών σχημάτων, που αγωνίζονται υποτίθεται για την αναβάθμιση του δημόσιου συστήματος παιδείας. Ίσως βέβαια απλά επιτείνουν το ρυθμό αυτοκαταστροφής του παλιού ώστε να επέλθει ταχύτερα το νέο ουτοπικό. Uhm probably not...