Wednesday, April 05, 2006

Φοιτητική πολιτίκή

Μέρες που είναι, φοιτητικές εκλογές είχαμε σήμερα, είπα κι εγώ να πώ τον πόνο μου. Πριν κάτι μέρες είχαμε συνέλευση, όπου κατέβηκε πρόταση για κατάληψη, με δικαιολογία κάθε λογής πράγμα. Φυσικά, όλοι την υπερψηφίσανε. Εγώ δεν το έκανα, όχι ότι είμαι το σπασικλάκι, ούτε το υπόδειγμα φοιτητή, αλλά το αντίθετο: τα μαθήματα έχουν μαζευτεί ασφυκτικά, ο χρόνος περνάει και πρέπει κάποια στιγμή να τελειώσω. Αν γίνει κατάληψη και χάσουμε εξάμηνα κτλ καταλαβαίνεται ότι αυτό δεν ενδείκνεται.
Όπως προανέφερα, η πρόταση της κατάληψης υπερψηφίστηκε. Μόνο που την άλλη μέρα στο ίδρυμα ήταν 5-10 άτομα. Πού πήγαν οι 200 που υπερψηφίσανε την πρόταση;;; πήραν το βαπόρι και πήγαν διακοπούλες.
Βρήκα έναν συμφοιτητή, μέλος της παράταξης που κατέβασε την πρόταση. Του ζήτησα να αποκτήσει η παράταξη του το πολιτικό θάρρος να πεί "αν υπερ-ψηφίσετε 200 άτομα την πρόταση μας για κατάληψη και περάσει, να είστε αύριο σε αυτήν, αλλιώς αυτή δεν ισχύει". Η απάντηση του, όπως και άλλων που το είπα είναι "έχεις δίκιο, αλλά..."
Αυτό είναι που με έχει φτάσει στο απροχώρητο: πείτε μου "ΛΕΣ ΜΑΛΑΚΙΕΣ γι αυτό κ γι αυτό το λόγο", μην μου λέτε ότι συμφωνήτε μαζί μου ενώ κάνετε το αντίθετο! Αυτή είναι η σημερινή πρωτοβουλία: "μην πονέσουμε τα αυτιά του άλλου";;; Μα καλά, στην πολιτική είναι όλοι αυτοί, έναν καλό λόγο δεν ξέρουν να βρούν;;;
Καταπάτησα βασικές μου αρχές κ απήχα από τις σημερινές εκλογές, με αφορμή αυτό. Posted by Picasa

7 comments:

padrazo said...

Δε ξέρω ανα είναι καταπάτηση αρχών πλέον το να μη ψηφίζει κάποιος στις φοιτητικές εκλογές. Ισως και να είναι το αντίθετο. Αλλωστε και το φοιτητικό κίνημα έχει χάσει τις αρχές του -ο όρος φοιτητικό κίνημα αποδείχτηκε τελικά ελαστικός και ίσως έχει ξεπεράσει το όριο ελαστικότητας-.
Ημουν στο Φυσικό από το 1978 έως το 1985. Θυμήθηκα ότι είχα διαγραφεί από την ΠΣΚ γιατί σε μια συνέλευση είχα υπερψηφίσει την πρόταση να ζητήσουμε και εμείς να πάρουμε δωρεάν τα βιβλία του berkley που δίνονταν τότε στους φοιτητές του πολυταχνείου - τα πήραμε τελικά-. Η πρόταση αυτή ήταν της ΟΝΝΕΔ . Η πρόταση της παράταξής μου ήταν "αύξηση των δαπανών για την παιδεία και μέχρι τότε διάβασμα από φωτοτυπίες".

Stormrider said...

"καταπάτηση αρχών" έκανα γιατί πιστεύω ότι πρέπει πάντα να ψηφίζεις κ να παίρνεις θέση.
τώρα να σε διαγράψουν από την παράταξη σου γιατί είχες διαφορετική άποψη δεν ξέρω κατα πόσο βοηθά την δημοκρατία!

dop said...

Αυτό που βλέπουμε σήμερα είναι η τρομοκρατία των φοιτητικών παρατάξεων και της ηλιθιότητας: κάνουμε κατάληψη πριν καν διανοηθούμε την πιθανότητα σοβαρής συζήτησης και πιθανού συμβιβασμού.

Όταν θα διαλύσουμε το κρατικό πανεπιστήμιο και θα έρθει - ούτως ή άλλως - το ιδιωτικό να κυριαρχήσει (γιατί αυτό θα γίνει έτσι πως πάμε), μετά να μην παραπονεθεί όμως κανείς από τους υποκινητές των καταλήψεων.

Οι καταλήψεις γίνονται:
1) να πάνε τα παιδάκια σπίτι τους,
2) να φανούν οι "μαχητές" αριστεροί,
3) να πάνε περισσότεροι στο πάρτυ που όλως τυχαίως συμπίπτει την ίδια μέρα,
4) να αναβληθεί καμιά δύσκολη εξέταση.

Η δε εκλογές είναι το κατεξοχήν μέσον για αύξηση της προσωπικής περιουσίας των οργανωμένων εκλεγμένων από το περίσσευμα των εκδρομών/πάρτυ και της σωστής προετοιμασίας για δημοτικές και μετέπειτα εθνικές εκλογές.

padrazo said...

Θεωρώ υποχρέωση κάθε σκεπτόμενου πολίτη να παίρνει θέση. Αναρωτιέμαι όμως αν πρέπει υποχρεωτικά να επιλέγουμε - σκεπτόμενοι πάντα- και -τελικά- να στηρίζουμε με την ψήφο μας μία από τις θέσεις που προτείνονται σε μια λίστα επιλογών. Νομίζω ότι η δημοκρατία δεν είναι multiple choice.Βέβαια τα λέω τώρα αυτά αλλά στις εθνικές εκλογές τρέχω να ψηφίσω. Ισως να έχω και άδικο και το θέμα είναι να παρεμβαίνεις με όποιο τρόπο μπορείς.

Stormrider said...

όταν η δημοκρατία είναι multiple choice καλούμαστε να παρέμβουμε ενεργά αλλά όπως είπε ο dop επικρατεί και η "τρομοκρατία της ηλιθιότητας" και θα θεωρηθούμε απεργοσπάστες ρουφιάνοι κτλ!

Anula said...

θελω να πω οτι γνωστη μου 27 χρονων σε λιγο θα γινει 28 χωρις πτυχιο ενω ουσιστικα ειναι στην πτυχιακη εδω και 2 χρονια γιατι απο απεργια σε απεργια παει το τμημα της, ενώ (θα πω και την κακια μου) τα περισσοτερα κομμουνια μεγαλωσανε σε δερματινε σαλονια και μετα ερχονται στις σχολες να μας φωναξουν να μην "πουλαμε" και να μην "παταμε στο μαθημα οταν υπαρχει κοινος αγωνας". ΜΑΛΑΚΙΕΣ

Optimus said...

Τι να πεις; Έτσι την είχαμε πατήσει και εμείς (και ειδικά ένας φίλος μου που διάβαζε σαν τρελός για να δώσει το τελευταίο του μάθημα και να προλάβει να πάει μεταπτυχιακά τον Αύγουστο ;P).

Ναι, τις πιο πολλές φορές ένα κίνητρο είναι το πως θα βρούμε ευκαιρία να χάσουμε μάθημα, αλλά εκείνη την περίοδο αρκετοί φοιτητές φίλοι μου δεν θέλαμε γιατί χρωστούσαμε πολλά και ξεσκηστήκαμε στο διάβασμα για να το τελειώνουμε το ρημάδι το πτυχείο επιτέλους..

Ο αδερφός μου είναι της άποψης πως ακόμα και αν είσαι αναποφάσηστος καλύτερα είναι να δίνεις την ψήφο σου από το να απέχεις, αλλά δυστυχώς (ή ευτυχώς) τυχαίνει να είμαι αδιάφορος όσον αφορά τα πολίτικα της σχολής μου και πάλι απήχα και αυτή τη φορά. Τι να κάνουμε..