Saturday, May 05, 2007

Firefox SUCKS

δεν περίμενα ποτέ ότι θα ξεστόμιζα την παραπάνω φράση, κι όμως έγινε.

Ας μην αρχίσω τις μακροσκελείς εισαγωγές, για το πόσο το Firefox όταν πρωτοβγήκε ήταν μία ευχάριστη αλλαγή κτλ κτλ, παρά να σας πω ότι ήμουν ένας από τους πιο φανατικούς χρήστες του. Μέχρι την τελευταία του έκδοση.

Καταρχάς κρασάρει σε τέτοια συχνότητα που μου θύμισε τα νιάτα μου με windows98 και ΙΕ. Τα uninstall/reinstall δεν βοήθησαν σε τίποτα, ούτε τα updates που έχουν βγει μέχρι σήμερα.
Δεύτερον, πολλές φορές αρνείται να φορτώσει μία σελίδα. Ή καθώς την φορτώνει ξαφνικά σταματάει. Το πρόβλημα λύνεται με ένα απλό page refresh αλλά αν αυτό που κάνεις δεν είναι ένα απλό page browsing αλλά πχ αποδοχή μίας φόρμας που συμπλήρωσα, καταλαβαίνετε για τί μαρτύριο μιλάμε. Συνδυάστε το με την ποιότητα υπηρεσιών της ΟΤΕΝΕΤ και καταλαβαίνετε σε τί επίπεδα μου κυμαίνεται αυτό που λέμε browsing experience...
Τρίτον, ΔΕΝ κάνει save πράγματα που θέλω να κατεβάσω. Για την ακρίβεια, μου ανοίγει το παραθυράκι save target, ανοίγει ο download manager, αλλά το μόνο που κατεβαίνει είναι ένα blank αρχείο, απλώς με το όνομα του αρχείου που ήθελα να κατεβάσω.
Τέταρτον, κάθε λίγο και λιγάκι ότι personalization έχω κάνει γίνεται corrupt. Ανοίγω το πρόγραμμα, και δεν υπάρχουν πουθενά ούτε καν τα πολύτιμα bookmarks μου. Να προσθέσω ότι corruption γίνεται ΚΑΙ στον αντίστοιχο mail client της Mozilla, το Thunderbird, όπου με πόνο ψυχής ένα ωραίο πρωί ανακάλυψα ότι ΟΛΑ τα mail μου χαθήκανε (λύση εδώ παρεπιπτόντως), με αποτέλεσμα να το γυρίσω στο "δεινόσαυρο" Microsoft Outlook.

Την τρέχουσα στιγμή χρησιμοποιώ Opera, ο οποίος απο άποψη νοητικής εργονομίας είναι ΜΕΤΡΙΟΤΑΤΟΣ, μέχρι να βρω κανα browser της προκοπής, ή να φιλοτιμηθεί να βγει καμμία φυσιολογική έκδοση του Firefox...

ακούω προτάσεις... και μη μου πείτε ΙΕ γιατι δεν μπορώ να τον βάλω, κι αυτό όχι επειδή έγινα ξαφνικά επαναστάτης του καφενέ...

19 comments:

black fairy said...

Αχ να 'σαι καλά Γιάννη μου!!! Και νόμιζα ότι είχα κάνει μαλακίες και ένα ωραίο πρωί έχασα όλους τους σελιδοδείκτες μου!!!! Πάντως... κακά τα ψέματα το Firefox είναι πολύ πιο εύχρηστο από τον Explorer... Μήπως ήρθε η ώρα να φτιάξεις επιτέλους τον τέλειο browser?

nmpardakis said...

Ποσο σε καταλαβαίνω. Οταν διαβαζα νόμιζα οτι το έχω γραψει εγώ το άρθρο! Εγω γύρισα μετά απο φορμάτ (για άλλο λόγο) σε παλαιότερη εκδοση.

Stormrider said...

Κατερίνα μου ο τέλειος browser ΥΠΑΡΧΕΙ και δεν είναι άλλος από το φοβερό και τρομερό LYNX απλά εμείς είμαστε υπερβολικά σκατόφλωροι και false ones κι ανάξιοι να τον χρησιμοποιήσουμε ;)

Eugenia said...

Storm, I think something is wrong with your computer. You might have a virus or a worm that corrupts your Firefox. Please download anti-spyware/virus solutions to check it out because your experience is CONSISTENT with a corrupted Firefox.

Also make sure that you go to your user's Firefox folder (e.g. on linux that's on ~/.mozilla/firefox/ but I don't know where it's on Windows) and DELETE everything in there and then retry. If it corrupts again, you have a worm.

I am running Firefox on all of my computers, never had such major problems.

As for text-mode browsing, the best is actually eLinks. Try it. :)

cyrusgeo said...

Κι εγώ τα είχα "χώσει" στον Firefox παλιότερα, αλλά τελικά δεν έφταιγε εκείνος. Συμφωνώ με την Ευγενία -- κάτι άλλο πρέπει να συμβαίνει με τον υπολογιστή σου, και μάλλον θα χρειαστεί ψάξιμο.

Για να δώσω κι ένα άλλο παράδειγμα:

Είχα προβλήματα με το μTorrent -- εκεί που έτρεχε κανονικά, έκανε ξαφνικά reboot. Διάβασα ένα σωρό φόρουμ για να βρω τι γίνεται -- ο καθένας έλεγε το μακρύ του και το κοντό του, και όλοι πρότειναν διαφορετικούς clients. Μελετώντας την αναφορά σφάλματος, είπα να τρέξω το memtest, και αποκαλύφθηκε πως το ένα από τα δυο τσιπάκια της RAM μου είχε πρόβλημα. Το άλλαξα, και all is well...

Το πρόβλημα του Firefox είναι ότι ξεκίνησε σαν "ελαφρύς" browser κι έχει γίνει από τους βαρύτερους.

Η ευχρηστία κι η ευελιξία έχουν το τίμημά τους...

Manny Calavera said...

Συμφωνώ με Ευγενία και cyrusgeo. Μάλλον αλλού είναι το πρόβλημά σου και όχι στον firefox.

Το μόνο πρόβλημα που έχω με το firefox είναι ότι πλεον έχει γίνει εξαιρετικά βαρύς και λαίμαργος. Το μηχάνημά μου βέβαια είναι επταετίας -σαν τη χούντα- αλλά αυτό δε σημαίνει τίποτα. Browser είσαι,
δεν κάνεις εξομοίωση πυρηνικής δοκιμής.

Αν πάλι είσαι βέβαιος ότι φταίει ο firefox, δες μήπως φταίει κανένα extension γιατί το χουν ξεφτιλίσει μ'αυτά, ή μήπως κάνα plugin, της java ας πούμε.

Παίζει να φταίει και η φάση του φεγγαριού...

Ασμοδαίος said...

Stormrider, εγώ ποτέ δεν αντιμετώπισα τέτοια προβλήματα με το firefox... Μήπως έχει δίκιο η Ευγενία, ο cyrusgeo και ο/η manny;

Stormrider said...

@Eugenia
έχω καθαρήσει ήδη 2-3 φορές τα personal folders χωρίς κάποιο αποτέλεσμα...

δεν υπάρχει κάποιο uninstall mode που να καθαρίζει ΕΝΤΕΛΩΣ το σύστημα από τον firefox ώστε να το ξαναβάλω; (uninstall και manual delete ίσως;)

@cyrus+manny+ασμοδαίος

πράγματι ο firefox έχει γίνει ΠΑΡΑ πολύ βαρύς, μερικές φορές ανοίγω τον task manager και βλέποντας τί μνήμη τρώει τρομάζω!...

παρ' όλα αυτά το περίμενα, ήταν μοιραίο όσο μεγάλωνε να γινόταν σαν τον μεγάλο του αδερφό τον mozilla browser ο οποίος έχοντας το spaghetti code του παλιού Netscape ήθελε mainframe για να τρέξει :ρ

Eugenia said...

>uninstall mode που να καθαρίζει ΕΝΤΕΛΩΣ το σύστημα

No, the personal info stays installed in your user's folders after uninstalling Firefox, so you will have to undig them manually...

Another possibility is that you are usually visiting a site that has cookie code that trigger a race condition bug on Firefox and so it gets corrupted all by itself. But I find this unlikely.

I think it's just very old personal settings in your user's firefox folder (or registry values) that Firefox 2.x is not fully compatible with anymore and so it corrupts itself. It has happened to me once, a year ago.

If none of the above is the case, then I am afraid it's a worm/virus. I can't explain it otherwise.

unclejack said...

Δε φταίει η αλεπού αλλά ΕΣΥ!!!

vpapanik said...

To computer σου φταίει 100%. Format ΤΩΡΑ !

1) αρνείται να φορτώσει σελίδα : και εμένα το κάνει όταν το DSL μου είναι χάλια, δηλαδή ΠΑΝΤΑ εκτός από πολύ πρωί και ΣΚ. Οι γραμμές φταίνε και τίποτα άλλο. Το fasterfox addon ελπίζω να το έχεις βάλει βέβαια.

2)Δεν κάνει save πράγματα ; μήπως κατεβάζεις pdf από επιστημονικά περιοδικά μέσω του google scholar ;

3)Για το personalisation ΣΒΗΣΕ ολο το profile σου από το δίσκο, κάνε ενα καινούριο, κάνε Import τα bookmarks σου (που φυσικά κάπου τα έχεις σωσμένα) και βάλε το FoxMarks για να τα κανει backup στο δίκτυο ώστε να μη τα χάσεις ποτέ και να έχεις και sync μεταξύ διάφορων υπολογιστών.

Stormrider said...

@unclejack

η αλεπού είναι πονηρή θείο, ποτέ δεν ξέρεις τί σκαρώνει...

@vpapanik

ευχαριστώ για τις συμβουλές, θα σταθώ λίγο στο πρώτο που είπες.

το format είναι μία έννοια με την οποία είμαι κάθετα αντίθετως, ειδικά όταν ο υπολογιστής έχει φτάσει σε ένα σημείο που ο κόπος του να ξαναβάλεις προγράμματα/drivers κτλ είναι απείρως μεγαλύτερος από το να μειώσεις 1-2 δυσλειτουργίες.

γενικά προσπαθώ να κάνω regular updates σε ότι πρόγραμμα προστασίας χρησιμοποιώ και μία φορά τη βδομάδα registry cleaning, scandisk, defragment... με αποτέλεσμα να μου έχει κρατήσει ο υπολογιστής για 3 χρόνια χωρίς format και με κανένα απολύτως πρόβλημα, πέρα απο μικρο-δυσλειτουργίες μεμονωμένων προγραμμάτων.

vpapanik said...

Τότε κράτα το bookmarks.html, σβήσε τον firefox, ΣΒΗΣΕ όλα τα profiles από το documents and settings/srormrider/application data/mozilla/firefox, κατέβασε την τελευταία έκδοση και στήστηνα. Μετά βάλε fasterfox, foxmarks, download statusbar, adblock plus, greek spelling dictionary, tab mix plus και δες το tab effect, μπορεί να το γουστάρεις ;)

Κουνουπι said...

Ο λόγος που δε χρησιμοποιείτε τον πατροπαράδοτο Internet Explorer είναι για να πάτε κόντρα στο κατεστημένο ή υπάρχει κάτι που δεν ξέρουμε όλοι εμείς οι αμύητοι;

ο δείμος του πολίτη said...

Θα συμφωνήσω κι εγώ με την Ευγενία και τον cyrusgeo. Το ίδια πάθαινα κι εγώ. Κάνε έλεγχο με ένα καλό αντιβιοτικό. Μην ξεχνάς ότι ο firefox αν και μικρότερος σε όγκο απαιτέι πολλαπλά μεγαλύτερη RAM για να τρέξει και κατά συνέπεια οφείλεται σε κάποιο αρχείο σου που μάλλον εργάζεται καθόλη της διάρκεια και παράλληλα με το λειτουργικό.

Stormrider said...

@vpapanik

will do. thanx

@κουνούπι

το firefox όταν πρωτοβγήκε ήταν γρηγορότερο, σταθερότερο, ελαφρύτερο κι ομορφότερο από τον ΙΕ συν το γεγονός ότι είχε tabbed browsing. φυσικά ο λόγος που έγινε δημοφιλής ήταν αυτό ακριβώς που λες, ακόμη θυμάμαι στη σχολή μου γνωστούς να λένε το πόσο μάχονται το Σύστημα βάζοντας firefox ενώ δεν ξέρανε το tabbed browsing...

Stormrider said...

@δείμος

το Kaspersky που είναι πάρα πολύ καλό δεν μου έχει βρει τίποτε ακόμη...

Γιώργος Μαργαρίτης said...

Κανένα πρόβλημα και γω με firefox, σύμφωνώ με όσους αναφέρθηκαν νωρίτερα.

Η πολύ μνήμη που τρώει o firefox είναι λόγω του caching που κάνει, δεν είναι bug, αν ψάξεις λίγο θα βρεις τα βήματα για να μειώσεις την μνήμη που απαιτεί (κάνε 2-3 google search και θα το βρεις).

MozBackup για backup profiles ΚΑΙ emails από firefox και thunderbird (σωτήριο πρόγραμμα)

Regcleaner για να σβήσεις manual όλες τις εγγραφές του firefox/thunderbird από το μητρώο, κρατώντας ταυτόχρονα και backup. Με έσωσε σε παρόμοια κατάσταση όπου ο thunderbird όσο και αν τον έκανα install και αν έσβηνα τους φακέλους και τα profile κρατούσε στο μητρώο κάποιες ρυθμίσεις.

dop said...

Μπορείς να παίξεις και με τον seamonkey. Δεν έχει όλα τα καλούδια του Firefox αλλά τα έχει όλα και συμγέρει (web+mail).