Thursday, November 22, 2007

Χλιδάνεργοι, παιδιά του λαού, και λοιπές πίπες

Πρόσφατα έπεσα πάνω σε ένα άρθρο της Καθημερινής το οποίο αναφέρεται απαξιωτικά σε άτομα τα οποία πήραν ένα Χ πτυχίο και προτιμούν να παραμένουν στο ψάξιμο για μία σοβαρή δουλειά απο το να βρουν στα γρήγορα μία. Τους ονομάζει "χλιδάνεργους" επειδή μένουν με τους γονείς τους αντί ας πούμε... εεε.. σε κάνα παγκάκι όπως όλα τα υπόλοιπα παιδιά του λαού...

Αυτή η απαξιωτική στάση της (σοβαρής μέχρι την στιγμή τύπωσε το συγκεκριμμένο άρθρο) εφημερίδας έρχεται σε πλήρη αντιστοιχία με την πανταχού παρούσα ελληνική επιταγή του να προβάλλουμε το στυλ "το παιδί του λαού". Εγώ απο την μεριά μου αυτό που έχω να δηλώσω είναι ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΝΑ ΠΕΘΑΝΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΙΝΑ σαν το σκυλί στο δρόμο παρά να ακολουθήσω μία επαγγελματική πορεία η οποία θα απαξιώσει ΟΛΑ μου τα χρόνια κουραστικών σπουδών ενώ δεν θα με γεμίζει δημιουργικά ως άνθρωπο. Τουτέστιν, δεν θα κάνω ποτέ μία δουλειά την οποία θα έκανα ακόμη κι αν είχα βγάλει το γυμνάσιο.

Δεν κατάλαβα δηλαδή, προς τί όλη αυτή η λατρεία για τα "παιδιά του λαού", τους "λαμπρούς νέους", τους "φιλότιμους", κτλ που δουλεύουν απο τα 18 τους σε πιτσαρίες και μοιράζοντας διαφημιστικά; Όταν εμείς δηλαδή διαβάζαμε να μπούμε στο πολυτεχνείο κι αυτοί πίναν φράπες, ήμασταν μαλάκες;;; Κι αν εγώ με όλα όσα έχω κάνει και θα κάνω στην ζωή μου κυνηγήσω κάτι καλύτερο είμαι ο "βουτυρομπεμπές" και ο "μαμάκιας" σε αντίθεση με αυτούς τους "δουλευταράδες" που τρέχουν να χωθούν στον πρώτο διαγωνισμό για μία θέση του κώλου στο δημόσιο;;;

Η λύσσα της κοινωνίας για προβολή του προτύπου "το παιδί του λαού" έχει πάρει τερατώδεις διαστάσεις, με αποτέλεσμα να βλέπουμε ακόμη και φοιτητές ή μεταπτυχιακούς με άπειρες υποχρεώσεις να αναγκάζονται ΑΠΟ ΤΥΨΕΙΣ να δουλεύουν σε κωλοδουλειές προκειμένου να μην ντρέπονται μπροστά σε εξυπνάκηδες που τους κάνουν ποζεριές.

Κι όλα τα παραπάνω ποιοί τα διαδίδουν; Μα φυσικά οι βρωμεροί και τρισάθλιοι σάπιοι ελληναράδες 50άρηδες που χωθήκαν μαζικά κατα τα 80s στο δημόσιο και παίρνουν 1800+ ευρώ ξύνοντας αυτά που δεν έχουν... Γιατι, πώς να το κάνουμε, όταν πας στη δουλειά στις 11 για να πιείς ρακές και φεύγεις στις 1 για τις ελιές και τα χωράφια σου, έχεις άπειρο χρόνο να φιλοσοφείς και να ρητορεύεις.

Εγώ λοιπόν έχω να δηλώσω μπροστά σε όλη αυτή τη λύσσα για κοινωνική καταξίωση απο ΠΙΘΗΚΟΕΙΔΗ οτι γράφω τα πάντα στα @@ μου, παίρνω πτυχίο όποτε γουστάρω, κάνω μεταπτυχιακά όσα γουστάρω και θα πιάσω την δουλειά που με ΙΚΑΝΟΠΟΙΕΙ, για να μην γίνω ο κλασσικός σάπιος ελληναράς που βρίζει χριστοπαναγίες κάθε πρωί που ξυπνά για να πάει να κάνει μια κωλοδουλειά που δεν του αρέσει.

15 comments:

uncle said...

είσαι χαρακτηριστικός χλιδάνεργος δηλαδή.
αλλά σε χαίρομαι και είμαι μαζί σου γιατί το δηλώνεις και το υπερασπίζεσαι.

αλλά στην όλοι υπόθεση φίλε αυτό που με πειράζει πάνω απ΄'ολα, είναι αυτοί οι κεφτέδες που ο τρανός τους έχει έτοιμοι δουλειά που θα τους εξασφαλίσει δια βίου, αλλά διαλέγουν να μη κάνουν τίποτα γιατί δεν το καταδέχονται, μη βγουν κάρτα στην τρέντι/σνομπ/γιάπι παρέα τους

vpapanik said...

Συμφωνώ τόσο ΑΠΟΛΥΤΑ μαζί σου, που έχω καταντήσει κουραστικός !

Υπομονή χρειάζεται, γιατί ό,τι παραπάνω κάνεις θα σε πληρώσει κάποια στιγμή στο μέλλον.

Stavros said...

nai nai..
kala ola auta, alla xreiazetai na uparxei kai to portofoli tou mpampa gia na ginoun ola auta pou les.. kapoioi loipon, exoun filotimo kai den 8eloun na sunexisei na tous taizei o mpampas mexri ta 30.. pare to ptuxio sou meta apo 8 xronia, kane kai to metaptuxiako sou, alla mhn nomizeis oti to na eisai 30 kai na se taizei o mpampas sou se timaei..

kalutera na peinaseis para na kaneis mia douleia pou den 8eleis les sthn arxh.. an den eixes tous goneis sou, 8a ka8osoun na peinaseis 'h 8a ekanes mia douleia pou den h8eleis?

uparxoun kapoioi pou ta kanoun kai ta duo..

Stormrider said...

@uncle
άλλο αυτοί που λες, αυτοί πάνε στην κατηγορία "μαλάκες"

@vpapanik
thanx ρε, μακάρι!!!

@stavros
οι σπουδές θέλουν χρόνο, και δεν αναφέρομαι να πάω 30 χρονών κι ακόμη να σπουδάζω, αλλα συν τα μεταπτυχιακά πάνε σίγουρα 8-10 χρόνια (εκτός αν πληρώνεσαι στο διδακτορικό).

αν οι γονείς δεν μπορούν να στηρίξουν μία μακρά εκπαιδευτική διαδικασία, να στέλνουν το παιδί να γίνει υδραυλικός και να αφήσουν τη μόρφωση και τα μεγαλεία.
Τώρα αν το παιδί θέλει να μορφωθεί και δεν έχουν λεφτά οι γονείς του, υπάρχουν και οι υποτροφείες όπως φυσικά και το ενδεχόμενο να δουλεύει παράλληλα χωρίς να βάζει μία φωτεινή ταμπέλα πάνω απο το κεφάλι του "ΔΟΥΛΕΥΩ - ΓΑΜΩ ΚΑΙ ΔΕΡΝΩ"

thanasiz said...

Γιατί όποτε θες τελείωνεις το πτυχίο? Να το τελειώσεις στην ώρα του!
Τι 8-10 χρόνια λέτε? για πτυχίο κ μαστερ? μήπως τα παραλέτε? Μήπως έχει διανοηθεί κανείς τα λεφτά που χρειάζοντε για να σπουδάσουν 2 παιδιά σε διαφορετικές πόλεις?

@stavros
swstos

Stormrider said...

@thanasiz

1ον) Όταν λέω θα πάρω όποτε θέλω το πτυχίο προφανώς εννοώ ότι δεν θα δέσω μια πέτρα στο λαιμό μου αν ένας μαλάκας καθηγητής με κόψει σε μάθημα κ καθυστερήσω.

2ον) 8-10 χρόνια πτυχίο+μάστερ+διδακτορικό, νομίζω οτι έκανα ειδική νύξη και για το τελευταίο

Vaios said...

kserete ti exo katalavei re paidia telika.O kathenas ekfrazei mia gnomh h opoia stin telikh pernaei mesa apo ta filtra ton viomaton tou.Dhladh h oikonomikh katastash ths oikogeneias tou ,i prosopikothta o xarakthras kai poloi aloi parametroi pou xarakthrizoun ton kathena mas kai ton kanoun ksexoristo.
Auto pou thelo na po einai as ginoume oloi ligo perisotero antikoimenikoi,oxi sta logia ,alla stin ousia omos.Auto tha kanei perisotero "antropous".Min ekfrazeste mesa apo ta kathe eidous komplex pou exete.Eite o men leftas pou to paizei kai kala iperano kai leei oti ego den kano tin tade douleia oute o ftoxos pou lisaei gia na vrethei stin thesi tou plousiou.Pros theou den thelo na thikso kapoion edo mesa.
Oson afora tous xlidanergous tora einai mia tampela kai tipota allo.kai tis tampeles opos kai kathe eidous ratsismo tis SIXAINOMAI.O oros loipon Xlidanergos den iparxei gia emena.
Euxaristo.
s33k3rgr@gmail.com
YG:kalo tha htan epishs gia tetoiou eidous themata pou kata tin gnomi mou einai poli sovara na kaname kapoiou eidous sizitisi ousiastkh omos.Steilte mou kapoio email an kapoios endiaferetai.
YG2:Stormrider sigxarhtiria giati gia allh mia fora mas evales sto tripaki na sxoliasoume ta legomena sou.

Stormrider said...

@vaios
μα φυσικά η κάθε γνώμη παράγεται σε μεγάλο ποσοστό απο βιώματα, γι' αυτό κι εγώ με βάση τα δικά μου δεν ανέχομαι κάτι νούμερα βγάζοντας ταμπέλες να ασκούν ερασιτεχνική ψευτο-κοινωνιολογία πάνω μου απαξιώνοντας τους δικούς μου κόπους.

Pixie said...

Πραγματικά συμφωνώ απόλυτα και το έχω ζήσει.Πάνω στις σπουδές μου εδώ και πολλά χρόνια έκανα εθελοντική εργασία και πρακτικές χώρις αμοιβή στην Ελλαδίτσα που δεν αμοίβη την πρακτική και δεν μπορείς να βρείς και δουλειά χωρίς προυπηρεσία. Ήμουν τόσες ώρες σε δουλειά , διάβαζα τόσο πολύ αλλα ήμουν άνεργη!Και δεν υπήρχε χρόνος για άλλη δουλειά έτσι και αλλιώς.Πόσο μονόπλευρο και κοντόφθαλμο ειναι αυτο το άρθρο!

Κουνουπι said...

Storm, φύγε στο εξωτερικό, σε κάποια σοβαρή χώρα (Γερμανία, Αγγλία, ΗΠΑ κ.λπ.), κάνε εκεί μεταπτυχιακά, διδακτορικά κ.λπ. βρες δουλειά και μείνε.
Και μετά να έρχεσαι 10 μέρες το χρόνο στην Ελλάδα να δεις τους δικούς σου.
Αυτή είναι η λύση και η απάντηση.

Stavros said...

Ela Dania..

Yiannis Nisyrios said...

Υπάρχει το "παιδί του λαού" που από τα 18 δουλεύει πακετάς αλλά κατά τα άλλα είναι όλη μέρα με το φραπόγαλο και τις γκομενίτσες και υπάρχει και ο "χλιδάνεργος" που δεν είναι χαραμοφάης αλλά προσπαθεί να κάνει όσο περισσότερη οικονομία γίνεται στο χρόνο και το χρήμα που του διέθεσαν οι γονείς του για να σπουδάσει.

Αλλά

Υπάρχει και το "παιδί του λαού" που δουλεύει δυο δουλειές γιατί οι γονείς του όντως δεν μπορούν να τον εφοδιάσουν και έχει όνειρα που μόνο έτσι μπορεί να πραγματοποιήσει και ο "χλιδάνεργος" που αντιμετωπίζει τις σπουδές σαν ν-ετείς διακοπές χωρίς υποχρεώσεις και φραγμούς...

Stormrider said...

@pixie
και να έλεγες και τίποτα θα χαρακτηριζόσουν "αντε βρε αγγλάκι που την είδες και θες και μισθό"...

@κουνούπι+σταύρος
όταν πάρω με το καλό το πτυχίο το πρώτο πράγμα που θα κάνω θα είναι αυτό...

@nisyros
γι αυτό και δεν πρέπει να ενδίδουμε στις ταμπέλες που θέλει να φτιάξει ο κάθε ξοφλημένος δημοσιογραφίσκος

Wonder said...

Kαταρχάς, να πω ότι κι εγώ ήμουν χλιδάνεργη, μέχρι που αναγκάστικα να δουλέψω πλήρη απασχόληση και (ήμουν τυχερή) στο αντικείμενό μου.

Επίσης με μεταπτυχιακό στο εξωτερικό, 1 χρόνο άνεργη (στα χαρτιά), ένα ημιαπασχολούμενη, μένω με τους γονείς μου, ταξιδεύω, ξοδεύω πολλά σε ρούχα κλπ. Έχω όλα τα χαρακτηριστικά.

Εκτός από ένα. Δεν καταδέχομαι να μένω με τους γονείς μου στα 25 μου. Με χαλάει να βλέπω συνομήλικους μου που κάνουν το ίδιο. Μιλάμε για ανθρώπους που έχουν τα πάντα από τους γονείς, αυτοκίνητο, λεφτά, σπουδές και δεν έχουν προσωπικό χώρο. Δεν μπορώ να ξεκινήσω να περιγράφω πόσο σημαντικό είναι να μένεις μόνος σου ή με συγκάτοικο. Είναι τραγικό να περιμένουμε τους γονείς μας να πάνε διακοπές για να κάνουμε πράγματα και να απολαύσουμε ελευθερίες που είναι αυτονόητες για τους υπόλοιπους. Οι γονείς μας θα μας προσφέρουν τα πάντα, το θέμα είναι εμείς να κάνουμε τις κινήσεις μας να ανεξαρτητοποιηθούμε.

Είναι δυνατόν στα 30 σου να κάνεις σεξ στο αμάξι των γονιών σου ή σε ξενοδοχεία;

MARIOS VYZANTIOS said...
This comment has been removed by the author.