Sunday, August 30, 2009

Περι Snow Leopard και λειτουργικών

Προ ημερών είχα γράψει στο facebook:
"Snow Leopard is here and it soothes my soul to know that Apple is once again about computers and not smartphones"

και μπορώ να πώ οτι δεν απογοητεύτικα. Όσο απογοητευτικό είναι το hardware της Apple, τόσο εντυπωσιακό είναι το software. Το Snow Leopard κοστίζει 25 λίρες, το οποίο είναι μηδαμινό ποσό για τα δεδομένα εμπορικού OS. Κι αν δε με πιστεύετε, απλά συγκρίνεται αυτό το ποσό με τις αντίστοιχες τιμές για εγκατάσταση Windows.

Η απόφαση να το εγκαταστήσω κατευθείαν μπορώ να πώ οτι ήταν ΑΠΟΛΥΤΩΣ ριψοκίνδυνη, δεδομένου οτι αύριο μπαίνω στην τελευταία βδομάδα του master μου, καταθέτω τη διπλωματική μου στις 8/9 επομένως ο υπολογιστής μου είναι 100% απαραίτητος αυτή τη περίοδο. Και για να κάνω τα πράγματα χειρότερα, σας αναφέρω οτι το DVD-drive του macbook μου είναι μισοδιαλυμένο, δηλαδή όταν διαβάζει κάποιο DVD μπορεί τελείως randomly να σταματήσει και να το πετάξει έξω, ενώ πληκτρολόγιο+trackpad δεν δουλεύουν και χρησιμοποιώ εξωτερικά με bluetooth, τα οποία κατα την εγκατάσταση ενός OS είναι πολύ πιθανό να μη δουλέψουν.

Παρ' όλα αυτά, όλα πήγαν καλά και μέσα σε 1 ώρα εγκατάσταση είχε τελείωσει. Πρώτη εντύπωση: το λειτουργικό απο άποψη ταχύτητας, πάει ΓΑ-ΜΙΩ-ΝΤΑΣ.

Σαν recap, επαναλαμβάνω οτι το Snow Leopard δεν έχει κανένα καινούργιο ριζοσπαστικό feature, αλλά έχει ρίξει όλο το βάρος στο optimization. ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ δηλαδή, ένα λειτουργικό που γράφτηκε για να εκμεταλλεύεται πλήρως το hardware, σε 100% αντίθεση με ότι γινόταν μέχρι σήμερα στον χώρο των OS. Με το Grand Central, υπάρχει εκμετάλλευση των νέων διπύρηνων επεξεργαστών, ενώ οι περισσότερες εφαρμογές έχουν ξαναγραφτεί απο την αρχή προκειμένου να είναι πιο γρήγορες.

Πρώτη ευχάριστη έκπληξη: το λειτουργικό είναι 7GB μικρότερο. Κι αν αυτό εσείς το θεωρείτε λίγο, σας πληροφορώ οτι για το ταπεινό λαπτοπάκι μου που πήρα πέρσυ με 120GB (100 αληθινά) σκληρό, τα 7 είναι πολλά.

Δεύτερη ευχάριστη έκπληξη: ο άλλοτε επιεικώς ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΣ Safari 4, είναι πλέον ελαφρύς και γρήγορος. Και μη μου πείτε οτι πριν ήταν, γιατι εγώ να το βράσω το πόσο γρήγορα κάνει render javascript, αν είναι να κάνει 1 ώρα να ανοίξει και να τρώει 700ΜΒ μνήμη. Τώρα πλέον, ο Safari είναι μία γνήσια native OS εφαρμογή, απόλυτα γρήγορη κι ελαφριά.

Τρίτη: στο Apple Mail, δίνοντας την διεύθυνση του φοιτητικού μου email (Exchange Server) βρήκε ΑΥΤΟΜΑΤΑ όλες τις ρυθμίσεις και μου το σέταρε... Και για να καταλάβετε πόσο μπροστά είναι αυτό που λέω, να σκεφτείτε οτι στα Windows ΔΕΝ υπάρχει κάτι αντίστοιχο, παρ'ότι ο Exchange server είναι της Microsoft!...

Τέταρτη: καθάρισε όλο το σύστημα. Το μηχάνιμα μου πλέον είναι όπως όταν το πρωτοαγόρασα, λες κι έχω κάνει clean install. Ξεκινάει σαν αστραπή, όλα τα προγράμματα τρέχουν σαν αστραπή, και κάνει shutdown σαν αστραπή.


επόμενες εντυπώσεις στην πορεία

5 comments:

Eugenia said...

Two things about OSX:

1. Its tendency to easily break driver compatibility between even smallest updates, and very often user app compatibility, is not welcome. The reason our Mac at home still runs 10.3 is because of all the broken drivers in later versions for our 4 printers and 3 scanners (none of the later versions of OSX had support for all our hardware at any given time). And this is not a matter of having devs updating their drivers, because trust me, like on Linux, no one likes to do that every 6 months. Eventually, the devs move on, and the consumer becomes unsupported.

2. Its filesystem until at least 10.5 can easily crash when you push the system. My husband, who's an Android engineer, would crash his OSX system easily a few times a WEEK because he would write/delete millions of files in the process of building Android. Windows is much more stable in that kind of work-oriented way with NTFS, and Linux even more so (this is why he recently moved to Linux, which was actually faster to do the same git/make/gcc operations). He now uses his Mac Pro with Linux rather than OSX. He still prefers the UI of OSX, but he couldn't take the fs crashes anymore (even on clean installations of OSX).

Now, if Apple has not learned a lesson yet with Snow Lep and so haven't honored driver and app compatibility with at least v10.5, and at the same time haven't fixed their broken fs, OSX still remains for me the perfect desktop user OS, but not a good real-work OS.

Ανδρέας said...

Είσαι τυχερός που όλα πήγαν καλά. Σύμφωνα με τη λίστα συμβατότητας εδώ πέρα πολλές εφαρμογές από τις οποίες κάποιες πολύ δημοφιλείς δεν δουλεύουν στο Snow Leopard. Ειδικά όποιες εφαρμογές έχουν να κάνουν με plugins και pref-panes φαίνεται να έχουν τα περισσότερα προβλήματα.

Προσωπικά θα αναβαθμίσω κι εγώ σε Snow Leopard για την αυξηση σε ταχυτητα, θα περιμένω όμως πρώτα να διορθωθούν τα βασικά προβλήματα. Το άσχημο είναι πως δεν θα έχω ποτέ OpenCL υποστήριξη στον iMac αφού είναι αδύνατο να αναβαθμιστεί η κάρτα γραφικών του. Έχει μια nvidia 7600GT η οποία δεν υποστηρίζεται.

Stormrider said...

@Eugenia
πρέπει να μου το είχες ξαναπεί κάποτε για το file system του mac οτι είναι προβληματικό, αλλά εγώ ευτυχώς δεν δουλεύω με τέτοιο όγκο αρχείων επομένως δεν έχω πρόβλημα.

Πράγματι έχω παρατηρήσει πολλοί παλιοί κάτοχοι mac δεν μπαίνουν κάν στον κόπο για αναβαθμίσεις προκειμένου να κρατήσουν την σταθερότητα του συστήματος.

Πάντως για όσους έχουν γενιάς intel και μετά, θεωρώ οτι το Snow Leopard είναι 100% must.

@Ανδρέας
Πράγματι ήμουν πολύ τυχερός γιατι πέρα απο τους κινδύνους που ανέφερα στο post, είχα απολύτως ξεχάσει να κοιτάξω το compatibility του Snow Leopard με το MATLAB, του οποίου κάνω βαριά χρήση αυτή τη περίοδο για τη διπλωματική μου. Ευτυχώς που υποστηρίζεται...

Stormrider said...

α, και με το Growl έχω πρόβλημα, το Apple Mail δεν φαίνεται να το υποστηρίζει καν...

Eugenia said...

I just found out that Quicktime X has broken compatibility with ALL third party quicktime codecs, and it doesn't support many of its older own ones either. This is a major no-no for professional video editing.

A friend of ours was telling us that Snow Leopard broke all his color calibration stuff, he now needs to edit photos on his laptop. And he had 3 kernel crashes in 4 days.

I am sorry, but this ain't right. Apple is simply not as serious about their OS as Microsoft is. They never have been, they are primarily a hardware company. As much as I *PREFER* OSX's usability over Windows', the point of the matter is, if you want to do real work, either:
1. Use Windows XP SP3.
2. Never update your OSX to major new versions. If a version works for you, never upgrade it.