Wednesday, April 15, 2009

Indie games

Σε πάρα πολλά παλαιότερα post έχω αναφερθεί στο θέμα του gaming. Ώντας ο ίδιος βετεράνος του είδους, έχω παρακολουθήσει την συγκεκριμμένη βιομηχανία σε σχεδόν όλα τα στάδια της. Απο την (ποιοτική) ύφεση που προήλθε τα τέλη του 90 απο την μαζική παραγωγή 3D παιχνιδιών (="νοικιάζουμε μια engine γραφικών κι ότι βγει") και τον κορεσμό των FPS, επήλθε μία αναζωογόνηση κυρίως λόγω των ανεβασμένων budget, που επιτρέπουν την ανάπτυξη σοβαρών σεναρίων.

Ενώ λοιπόν η βιομηχανία κάθε άλλα παρα παρακμάζουσα είναι, μέχρι και πριν λίγο καιρό δεν υπήρχε καθόλου χώρος για την κυκλοφορία παιχνιδιών που ξεφεύγουν απο το κλασσικό τρισδιάστατο μοτίβο RPG/FPS/RTS αλλά βασίζονται σε απλές και συνάμα πρωτότυπες ιδέες. Μιλάω για τα λεγόμενα indie games, τα οποία έκαναν δειλά δειλά την εμφάνιση τους ως browser-based flash games κατα το ιντερνετικό μπαμ των αρχών του 2000. Τα indie games τα βοήθησαν επίσης και τα κινητά τηλέφωνα, τα οποία αναγκάζονταν οι εταιρίες να φορτώσουν με light-weight αλλά έξυπνα παιχνίδια. Η αποθέωση των indie games ήρθε όμως στις μέρες μας, κυρίως απο δύο πλατφόρμες: το Wii/DS της Nintendo, και το iPhone OS της Apple.

Στην εκπομπή Cranky Geeks του John Dvorak αναφέρθηκε οτι "αν κάποιος θέλει να μάθει να κάνει business model στον χώρο των video games, καλά θα κάνει να μελετάει την Nintendo". Πράγματι, η ιαπωνική εταιρία (η οποία εξάλλου ανέκαθεν παρήγαγε καινοτομία στον χώρο) έδωσε νέα πνοή με το Wii και το DS, με πρωτοπορειακές δυνατότητες αλληλεπίδρασης του χρήστη (βλ. Wii) και προώθηση πανέξυπνων παιχνιδιών τα οποία μέχρι σήμερα ανήκαν στον χώρο του γιαπωνέζικου underground.

Η δε Apple, της οποίας ο πρόεδρος Steve Jobs λέγεται οτι ανέκαθεν σνόμπαρε τα παιχνίδια, εκτόξευσε τον χώρο του mobile gaming στα ύψη: απο την μιά η πρωτοπορειακή πλατφόρμα του iphone (απο άποψη hardware, λειτουργικού, παροχής development tools) κι απο την άλλη το μοντέλο διανομής του itunes app store. Πέρα απο την καθαρά κερδοσκοπική πλευρά, το μοντέλο του app store δίνει την δυνατότητα εύκολης παραγωγής και διανομής ποιοτικότατων τίτλων εναλλακτικού gaming.

Κάποιες επιλογές απο το itunes app store που έχω ξεχωρίσει, σε ένα ΤΟΡ 5:
5) Detective Stories (Nintendo DS)
4) Super Monkey Ball (ipod/iphone)
3) Time Crisis (ipod/iphone)
2) Crayon Physics (ipod/iphone)
1) Flight Control (ipod/iphone)

για πληροφορίες στα παραπάνω ένα google αρκεί ;)

4 comments:

Georgios said...

Πάντα νόμιζα ότι από άποψη hardware το iPhone υστερεί σε σχέση με τα σπουδαία μοντέλα της σειράς N της Nokia. Και εδώ και πολύ καιρό έχει "ανοίξει" το n-gage (www.n-gage.com) που εγκαθίσταται στα περισσότερα μοντέλα της (αν δεν το έχουν ήδη) με ωραία παιχνίδια μιας και εκμεταλλεύονται τον συν-επεξεργαστή γραφικών των συγκεκριμένων μοντέλων. Για το Wii και DS θα συμφωνήσω πλήρως.

Eugenia said...

The iPhone uses faster hardware than Nokia's S60 models. It is also using a highly tweaked 3D chip.

BTW, Storm, if you are enjoying indie games, you might want to switch to indie music as well. :)

Georgios said...

@Eugenia: Δεν ξέρω που βρήκες τις πληροφορίες - θα βοηθούσε πολύ ένα site. Μετά από πολύ αναζήτηση βρήκα αυτά:
Nokia N95 - Texas Instruments OMAP2420 330 MHz ARM1136 + 220 MHz TI TMS320C55xDSP + PowerVR MBX 2D/3D Graphics Accelerator + IVA
iPhone - Samsung ARM1176JZ(F)-S v1.0 (620 MHz underclocked to 412 MHz, 32-bit RISC; PowerVR MBX 3D graphics co-processor)
Στις περισσότερες σελίδες αναφέρουν ότι ο 3D επεξεργαστής του iPhone είναι η light έκδοση του PowerVR γι αυτό λένε ότι υστερεί αρκετά στα 3D από το N95. Δεν τα πολυπιστεύω όμως γιατί ήταν κυρίως nokia fan-sites. Για τον επεξεργαστή δυστυχώς είναι αδύνατο να συγκρίνουμε γιατί το λειτουργικό σύστημα του iPhone είναι τρομερά πιο βαρή από το Symbian, οπότε φαντάζομαι ισχύει ότι πιο παλιά με τα Windows Mobiles (με 600MHz επεξεργαστή πολύ πιο αργό κινητό από ότι το αντίστοιχο Symbian με πεξεργαστή στα 150MHz - το ίδιο και για όλες τις εφαρμογές). Στην πράξη τώρα, ο GBA emulator δούλεψε πάρα πολύ πιο γρήγορα στο N95 απ'ότι σε iPhone, πράγμα που σημαίνει το απλώς "faster hardware" δεν λέει κάτι σε διαφορετικά λειτουργικά συστήματα και το "highly tweaked 3D chip" δεν διαφέρει καθόλου -αν δεν είναι κατώτερο κι όλας- από αυτό των Nokia N-series. Επίσης:
http://www.glbenchmark.com/compare.jsp?benchmark=glpro&showhide=true&D1=Nokia%20N95&D2=Apple%20iPhone

Optimus said...

Χμμ,. δεν αναφέρεις καθόλου PC indie games. Βασικά δεν ξέρω για την ιστορία των indie games (πως ξεκίνησαν, ποιός χρησιμοποίησε πρώτος τον όρο, κλπ) και θα ήθελα να το ψάξω περισσότερο γιατί είναι πραγματικά μια καινούρια σκηνή που εμφανίστηκε από το πουθενά (ή την γνώρισα έτσι ξαφνικά) και είναι τέτοιος ο όγκος των παιχνιδιών και των πρωτότυπων ιδεών που φέρνουν (βλέπε http://www.indiegames.com/blog ) που με κάνει να νομίζω πως έχει φέρει επανάσταση στον χώρο του gaming.

Κάποια από τα indie games στον PC που έχω λιώσει είναι:
Cavestory - http://www.miraigamer.net/cavestory/
Knytt series (ειδικά το knytt stories) - http://nifflas.ni2.se/index.php?main=03Knytt
Καί ίσως και ένα σωρό shoot em ups και puzzle που ξεχνάω :P