Saturday, July 22, 2006

Ζήτω η Wikipedia!!!

μικρός είχα μια πάρα πολύ ενδιαφέρουσα κι επικοδομητική ασχολία: έπερνα μία εγκυκλοπαίδεια, έβρισκα ένα λήμμα που με ενδιέφερε κι αν στις πληροφορίες έβρισκα κάτι άλλο ενδιαφέρον έψαχνα γι αυτό! Από εκεί βγαίνει κι ουσιαστικά η ετυμολογία της λέξεως "εγκυκλοπαίδεια" δηλαδή εν-κύκλω-παιδεία.

αλλά αυτό με έχει συνεπάρει είναι πόσο εύκολα γίνεται αυτή η διαδικασία στην πολυαγαπημένη μας wikipedia! Πραγματικά όταν δεν έχω τι να κάνω ξοδεύω αρκετό χρόνο ψάχνοντας λήμματα δημιουργώντας καταπληκτικούς συσχετισμούς μεταξύ εννοιών, γεγονότων και πληροφοριών. μου έχουν μπει μάλιστα και κάποιες πολύ ωραίες ιδέες ανάπτυξης λογισμικού αλλά αυτά όταν θα έχω χρόνο (διπλή εξεταστική sucks :(((( )

5 comments:

Λύσιππος said...

Nα ξέρεις όμως πως υπάρχουν και πολλές εμβόλιμες ανακρίβειες - κάποιες σκόπιμες - διότι ο καθένας μπορεί να αλλάξει τα περιεχόμενά της.

Optimus said...

Διίστανται οι απόψεις για το wiki. Αν και ουσιαστικά όχι, το μεγαλύτερο ποσοστό την εκθειάζει. Βάλε και μένα μέσα. Απλώς έχει τύχει να ακόυσω από φίλο πως δεν την εμπιστεύεται γιατί μπορεί να γράφει όποιος χρήστης θέλει. Και μάλλον ακριβώς επειδή την προσκυνούν όλοι οι άλλοι. Κάποιος φίλος μου είπε "Ότι δεν υπάρχει στη wikipedia μάλλον δεν αξίζει να αναφέρεται". Ίσως το είπε και με λίγο χιουμοριστικό τόνο αλλά φανταστείτε τις προεκτάσεις αυτού του πράγματος. Και για να γελάσουμε και λίγο, μου κατέδειξε ότι μέχρι και το σταρχιδισμό αναλυμένο έχει =) (Zamanfou)

Αλλά.. don't get me wrong! Η wikipedia με έχει σώσει αρκετές φορές και μπορώ να αισθάνομαι σαν μεγάλος οπαδός της. Για έναν κυρίως λόγο: Ας πούμε ότι ακολουθώ την συμβουλή του φίλου μου και αγνοώ την wp αλλά ψάχνω στο google και πέφτω σε σελίδες που ασχολούνται με το θέμα. Εεε, εκεί η σελίδα θα είναι για experts και θα σε κουράζει μέχρι να βρεις την απάντηση για το τι σημαίνει ένας όρος, με τι ασχολείται το τάδε αντικείμενο, θα έχει ένα κάρο άσχετα. Η wp είναι με τέτοιο τρόπο δομημένη ώστε να μπορείς να μάθεις με περιληπτικό τρόπο τι σημαίνει το κάθε τι με λίγα λόγια και ας μην είσαι γνώστης. Εεε,. και μετά σε παραπέμπει και στα sites που ασχολούνται βαθύτερα με το ζήτημα και εμπιστεύεται ο φίλος μου αν θες να το κουράσεις! Αν βιάζομαι να ενημερώθω για κάτι που άκουσα, στα γρήγορα και μετά να επίλεξω αν θέλω να μάθω περαιτέρω, η wikipedia είναι η πρώτη μου στάση. Μικρό το κακό.

Και όσον αφορά τις ανακρίβειες, μένει σε μένα να φιλτράρω αυτά που διαβάζω και να αποφασίσω. Σάμπως και όλο το internet δεν το εμπιστεύονται πολύ επειδή ο καθένας μπορεί να γράφει κάτι;

Πάντως τώρα καταλαβαίνω γιατί πολλοί το βλέπουν καχύποπτα. Γιατί ταυτόχρονα υπάρχει και τυφλή αποδοχή/εκθειασμός του μέσου. Όπου υπάρχει τρελή αποδοχή υπάρχει και κάποια αντίδραση/alert για το πόσο επικίνδυνη είναι αυτή την τυφλή εμπιστοσύνη. Χωρίς να θέλω να πω ότι κανείς εδώ μέσα εμπιστεύεται τυφλά το internet ή το wikipedia, απλώς είναι πρωι και μου ήρθε να γράψω τη συρροή των σκέψεων μου :)

Και για να ολοκληρώσω με το θέμα, για μια φορά ακόμα πάντως το wikipedia μου έκανε τη ζωή πιο εύκολη και είναι ίσως ένα από τα πιο χρήσιμα πράγματα που έχει επειδήξει το internet.

Stormrider said...

καταρχάς έδωσα πιο πολύ βάρος στην γενικότερη φύση του μέσου όπου μπορώ να μεταπηδώ από μία πληροφορία στην άλλη κι όχι τόσο στην αξιοπιστία.

παρ' όλα αυτά, είναι εσφαλμένη η εντύπωση ότι γράφει όποιος θέλει, γιατί υπάρχουν ομάδες επικύρωσης των αλλαγών. επιπλέον σε έρευνα που διάβασα δεν έχει η wikipedia και τρομερές ανακρίβειες (η britannica ήταν καλύτερη αλλά όχι με χαοτική διαφορά). τέλος, από που κι ως που οι britannica, encarta etc είναι "φορείς αλήθειας";

για ευαίσθητα θέματα που μπήκα στο κόπο να ψάξω όπως πχ γενοκτονία των αρμενίων πιστεύω ότι είναι ιδιαίτερα αντικειμενική

dop said...

Γενικά είναι αρκετά αντικειμενική η βικιπαιδεία (η ελληνική μετάφραση είναι υπερβολικά ευφάνταστη).

Και γω χάνω πολλές εργατοώρες χαζεύοντας στην wikipedia: να ξεκινάς από τον Da Vinci και να καταλήγεις στους Ναϊτες και από εκεί στο Taj Mahal. ΑΠΟΛΑΥΣΗ!!!

Βέβαια η κοπέλα μου με δουλεύει ;)

Pixie said...

Μου αρέσει πολύ.Οτι έχω τσεκάρει ήταν σωστό.Χανομαι πάντως εκεί.