Monday, June 23, 2008

Όχι άλλα 4Χ4

δεν ανήκω στην κατηγορία των οικοχόνδριων ποζεράδων νεοχίπηδων, αλλά ειλικρινά πολύ έχει τραβήξει αυτή η ιστορία με τα 4Χ4.

Έχω σιχαθεί όποτε ξεφυλλίζω περιοδικό αυτοκινήτου οι μισές σελίδες να είναι αφιέρωμα σε SUV. Κι όχι μόνο τα ωραία (όπως πχ η Mercedes G-class) αλλά και κάθε λογής υπο-SUV, SAC, κτλ, κάτι εκτρώματα που τρώνε χώρο στη πόλη και ρυπαίνουν το περιβάλλον. Αλλά δε πειράζει, όπως θα σου ομολογήσει ένας οδηγός 4Χ4 "αισθάνεσαι πιο ψηλά απο τους άλλους".

Καταρχάς μου κάνει εντύπωση το μέγεθος της διαφοράς φάσης με την οποία έρχονται οι διάφορες μόδες στην Ελλάδα. Το 4Χ4 ήταν το φετίχ του γιάπη τουλάχιστον 10 χρόνια πριν (τώρα είναι το υβριδικό...) Παρ' όλα αυτά στη χώρα μας, 10 χρόνια μετά το φιάσκο του χρηματιστηρίου, οι πωλήσεις 4Χ4 έχουν εκτοξεύονται μέρα με τη μέρα.

Είναι καταπληκτικό να βλέπεις στο κέντρο της πόλης μαούνες όπως το Χ5 και το Touareg. Λες τί είδους άνθρωποι είναι αυτοί που τα οδηγάνε. Και μη μου πείτε "τα θέλουν για να πηγαίνουν στα βουνά κάθε σαβ/κο", εγώ σας το υπογράφω οτι σιγά μην πάει ο οδηγός μιας Cayenne στα βουνά να γρατζουνίσει τις αλουμινένιες ζάντες της. Για καφέ και ψώνια στο κέντρο πάει.

Άντε, η αρχή έγινε με τα Hummer, αφού όλοι γουστάρουν "the bigger the better", με το καλό να δουμέ στους δρόμους των πόλεων και κάνα ΑPC.

3 comments:

Eugenia said...

Same thing here in USA. The people who buy the SUVs are two types:
1. Self-important "look at me" people.
2. People who think that SUVs are safe.

Thing is, SUVs are way less safer than normal cars

khkhkk said...

Size matters!

Ο Αιρετικός - The Heretic said...

Φίλε stormrider, θα ήθελα να επισημάνω ότι η τετρακίνηση στα επιβατηγά οχήματα δεν ταυτίζεται απαραιτήτως με τα εκτρωματικά SUV, τα οποία, ειρήσθω εν παρόδω, έχουν αποδειχθεί και επικίνδυνα για τους επιβάτες τους, ιδίως τα αμερικανικής παραγωγής που πληρούν την απηρχαιωμένη και ανεπαρκή προδιαγραφή 216 της NHTSA.

Πρώτο τετρακίνητο επιβατηγό αυτοκίνητο παραγωγής ποιο νομίζεις ότι ήταν; Το Range Rover;

Λάθος. Ήταν το Jensen FF, το οποίο ήταν μια ελαφρώς μακρύτερη έκδοση του εντυπωσιακού και πανάκριβου κουπέ Jensen Interceptor, εφοδιασμένο με σύστημα τετρακίνησης της Ferguson και το πρώτο σύστημα που επιχειρούσε να αποτρέψει το μπλοκάρισμα των φρένων (λειτουργία που σήμερα επιτελεί το ABS), το σύστημα Maxaret της Dunlop, που ως τότε εχρησιμοποιείτο σε αεροσκάφη, κυρίως μαχητικά.

Το μεγάλο "μπαμ" στα τετρακίνητα επιβατηγά έγινε με το Group B στα ράλλυ, με οχήματα όπως τα Audi Quattro και, αργότερα, με τις τρομερές Lancia Delta Integrale, αλλά και πιο συμβατικές κατασκευές όπως τα Subaru Legacy και Justy και το δυσεύρετο πλέον, γιατί τα περισσότερα έχουν διαλυθεί από την απάνθρωπη χρήση και όσα είναι σε καλή κατάσταση απλώς δεν πρόκειται να πωληθούν ώσπου οι ιδιοκτήτες τους να τα διαλύσουν, Fiat Panda 4x4.

Τι θέλω να πω; Δεν είναι ανάγκη να ταυτίζουμε την τετρακίνηση αποκλειστικά με τους SUVλάκες. Η Alfa Romeo 159 3.2 Q4 ή η κουπέ αδελφή της (Brera) ή η Spider με το ίδιο μοτέρ και πλήρως μηχανική τετρακίνηση μας χαλάνε; Καθόλου... Αλλά αυτά είναι αυτοκίνητα, δεν είναι αυτοκινούμενα κτιριακά συγκροτήματα μεγέθους ικανού για να δικαιολογήσει χορήγηση ταχυδρομικού κώδικα.